گوشی کالا

ساخت وبلاگ

گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

 

در سال 2018 شرکت سامسونگ دو گوشی جدید از سرس اس با نام‌های گلکسی S9 و گلکسی +S9 را معرفی و عرضه کرد. به دلیل تحول انقلابی در ظاهر گوشی‌های گلکسی S8 و +S8، سامسونگ  این سری را با ظاهری تقریبا مشابه ارایه کرده است. البته برخی تغییرات جریی در آنها به چشم می‌خورد. اصلی‌ترین تمایز این سری در ارتقای دوربین آنها و افزوده شدن قابلیت‌های جدید به آنهاست. در این مقاله از وبلاگ دیجیتال فروشگاه اینترنتی نیازکو تلاش شده تا برخی از ویژگی‌های این سری نقد وبررسی شود. در ادامه با نقد وبررسی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس با ما همراه باشید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

صفحه نمایش

سامسونگ گل سرسبد محصولاتش را به یک نمایشگر ۶.۲ اینچی با رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل مجهز کرده (چیزی در حدود ۵۲۹ پیکسل در هر اینچ) که از نسبت عجیب و غریب ۱۸.۵ به ۹ بهره می‌برد. این یعنی S9 پلاس حتی نسبت به سایر محصولات دیلاق بازار نیز متفاوت‌تر است چرا که 18 به 9 هم نیست! گوشه‌های نمایشگر نیز گرد طراحی شده تا ظاهر خاص‌تری داشته باشد.

تا پیش از این یکی از مشکلات این نمایشگرها، عدم وجود محتوای مناسب بود که حالا و با فراگیرشدن آن‌ها این مورد تا حدی رفع شده است. حتی با راهکار سامسونگ می‌توانید برنامه‌هایی را که از این نمایشگر پشتیبانی نمی‌کنند، بزرگ‌تر کنید و اپلیکیشن را به‌صورت فول اسکرین تجربه نمایید.

سامسونگ این روزها بزرگ‌ترین تولید کننده نمایشگرهای اولد (البته در سایز موبایل) جهان است و تبحر خاصی در ساخت آن‌ها پیدا کرده است. همان‌طور که می‌دانید این نوع خاص از نمایشگرها مصرف کمتری دارند و شهرت‌شان در نمایش رنگ مشکی و کنتراست بی‌نهایت است. سامسونگ که مدت‌هاست از پنل‌های Super AMOLED بهره می‌گیرد و S9 پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیست اما سایر پرچمداران بازار تازه به قدرت آن ایمان آورده‌اند! وظیفه محافظت از چنین نمایشگر خاصی هم به عهده گوریلا گلس ۵ گذاشته شده تا حجت بر اس 9 پلاس تمام شود. رنگ سفید به‌نمایش درآمده بسیار درخشان است و با توجه به پنل دستگاه گمان نمی‌کنم که نیازی به تعریف و تمجید از نحوه به نمایش درآمدن رنگ مشکی باشد. در یک کلام می‌توان گفت با همان نگاه نخست، شیفته نمایشگر S9 پلاس می‌شوید.

سوگولی سامسونگ،‌ دقت رنگ فوق‌العاده‌ای دارد، نور نمایشگر آن بسیار بالاست و اگر رفلکس صفحه را نادیده بگیریم، مشکلی هنگام کار کردن در زیر نور آفتاب نخواهید داشت. حتی میزان حداقلی آن نیز عالی‌ست تا در هنگام کار کردن در محیط‌های کم‌نور نگرانی بابت آسیب به چشمان‌تان نداشته باشید. در واقع با کم کردن نور، نمایشگر تا مرز خاموشی پیش می‌رود که در نوع خود جالب است.

در بخش تنظیمات صفحه نمایش حالت‌های مختلفی در دسترس شماست. به‌عنوان مثال می‌توانید حالت کلی نمایشگر را از میان مدهای متفاوت انتخاب کنید. حتی این امکان را نیز دارید که با تغییر غلظت رنگ‌های سبز، آبی و قرمز میزان سفیدی نمایشگر را برای خودتان شخصی سازی کرده و یا نور آبی را فیلتر کنید. شما همچنین می‌توانید میزان رزولوشن دستگاه را نیز تغییر دهید تا در صورت لزوم مصرف انرژی کم‌تر شده و گوشی دلبندتان شارژدهی بیشتری داشته باشد.

قابلیت‌های نمایشگر S9 پلاس به همین جا ختم نمی‌شود و همچنان شاهد حضور گزینه‌هایی همچون Always On Display هستیم که با آن می‌توان هنگام خاموش بودن صفحه از برخی نوتیفیکیشن‌ها مطلع شد و یا حتی موزیک در حال پخش را کنترل کرد. همچون سالیان گذشته بخش خمیده نمایشگر نیز میزبان برخی میانبرهاست که حالا از طریق فروشگاه نرم‌افزاری سامسونگ می‌توان به تعداد آن‌ها هم افزود.

از لحاظ تاچ و میزان حساسیت به لمس نیز نمایشگر اس 9 پلاس یکی از بهترین‌هاست و در کسری از ثانیه به تماس دست شما پاسخ می‌دهد.

به طور کلی نمایشگر اس 9 پلاس آنقدر شفاف و خیره کننده است که توجه هرکسی را به خودش جلب می‌کند و تقریبا هیچ ایرادی نمی‌توان به آن گرفت.

دوربین

دوربین اصلی Galaxy S9 Plus از دو لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که این موضوع یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های مابین این گوشی و گلکسی S9 به شمار می‌رود. لنز اول این مجموعه دیافراگم متغیر دارد یعنی اندازه دیافراگم آن در حین عکسبرداری با توجه به شدت نور محیط به صورت خودکار تغییر می‌کند و بدین صورت بهترین کیفیت را از نظر نوردهی ایجاد خواهد کرد. دیافراگم این لنز دوربین می‌تواند مابین F/1.5 تا F/2.2 تغییر خودکار داشته باشد. شاید قابلیت "دیافراگم متغیر" بر روی کاغذ خیلی برای شما جالب به نظر نرسد، اما در عمل یک قابلیت فوق‌العاده کاربردی است که به شدت در کیفیت ضبط عکس تاثیرگذار خواهد بود. لنز دوربین اصلی و 12 مگاپیکسلی این گوشی از قابلیت‌های دیگری همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF) و تثبیت اپتیکال تصویر (OIS) هم پشتیبانی می‌کند. اما لنز دوربین دوم دوربین اصلی گوشی از دیافراگم ثابت F/2.4 بهر می‌برد و از قابلیت‌های فوکوس خودکار، تثبیت اپتیکال تصویر و زوم اپتیکال 2x پشتیبانی می‌کند. قابلیت‌هایی همچون HDR خودکار، ضبط ویدئوهای 4K با فریم ریت 60 فریم در هر ثانیه و عکسبرداری با پس زمینه تار هم توسط دوربین اصلی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ پشتیبانی می‌شوند. ضمناً سامسونگ یک چراغ فلش LED را هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته است.

کیفیت ضبط عکس با دوربین اصلی و دوگانه گوشی گلکسی S9 پلاس بسیار بالا خواهد بود و با دوربین اصلی این گوشی تقریباً در هر شرایطی می‌توانید عکس‌های زیبا و با کیفیت ضبط کنید. قابلیت "دیافراگم متغیر" به بهتر شدن کیفیت عکسبرداری در محیط‌های پرنور و کم نور کمک به سزایی خواهد کرد. عکس‌هایی که به صورت پرتره و با پس زمینه تار هم توسط دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شوند کیفیت عالی دارند. به طور کلی باید بگوییم که گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ بدون شک از نظر کیفیت عملکرد دوربین اصلی یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار است.

دوربین سلفی گوشی هم از لنزی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم ثابت F/1.7 تشکیل شده و از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. با دوربین سلفی این گوشی هم می‌توانید عکس‌های با پس زمینه تار ضبط کنید. از اشتراک گذاری این عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی لذت ببرید. کیفیت عملکرد دوربین سلفی گلکسی اس 9 پلاس هم بسیار مطلوب است و به واقع کیفیتی فراتر از یک لنز دوربین 8 مگاپیکسلی توسط آن ارائه می‌شود. بنابراین اگر به کیفیت عملکرد دوربین گوشی اهمیت می‌دهید، گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ یکی از بهترین گزینه‌های خرید پیش رویتان خواهد بود.

باتری گلکسی اس 9 پلاس

در آخرین مرحله از بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت خواهیم کرد. باتری Galaxy S9 Plus ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی و جدانشدنی خواهد بود. در بررسی ما مشخص شد که باتری این گوشی در صورتی که از دستگاه استفاده نرمالی به عمل آید تقریبا تا دو سوم روز انرژی مورد نیاز آن را تامین خواهد کرد. اگر از گوشی برای انجام بازی استفاده کنید، سرعت خالی شدن شارژ باتری آن افزایش پیدا می‌کند. بنابراین به طور کلی کیفیت شارژدهی باتری گلکسی S9 Plus معمولی است.

خوشبختانه گلکسی S9 پلاس هم از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند و هم از قابلیت شارژ سریع بهره‌مند است. سرعت شارژ باتری گوشی در حالتی که از پدهای اختصاصی شارژ بیسیم استفاده شود، خیلی زیاد نیست و برای فول شارژ شدن باتری در این حالت باید ساعت‌ها زمان صرف شود. اما در حالتی که از سیم شارژر اورجینال و اصلی گوشی که قابلیت شارژ سریع را ارائه می‌کند استفاده شود، باتری 3500 میلی آمپر ساعتی دستگاه ظرف چیزی در حدود 115 دقیقه فول شارژ خواهد شد. پس سرعت شارژ مجدد باتری گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ خوب بوده و از نقاط قوت آن به شمار می‌رود اما شارژدهی باتری آن معمولی است.

کلام آخر

گوشی گلکسی اس 9 پلاس در حال حاضر یکی از قدرتمندترین و بهترین گوشی های هوشمند موجود در بازار است که می تواند برای کاربران مختلف، بهترین گزینه باشد. چه به عکاسی و فیلم برداری علاقه مند هستید، چه به اجرای بازی های سنگین و یا هر چیز دیگر، اس 9 پلاس می تواند به بهترین شکل ممکن نیازهای شما را برطرف سازد.

اما نکته ای که باید به آن توجه داشت، قیمت بالای این گوشی می باشد. در حال حاضر این گوشی در ایران به قیمت 4 میلیون و 400 هزار تومان پیش فروش شده است که قیمتی فراتر از بودجه ی بسیاری از کاربران برای خرید یک موبایل به شمار می رود.

اگر قصد ندارید که این هزینه را بپردازید، می توانید با پرداخت هزینه ی 3 میلیون و 800 هزار تومان اقدام به خرید گلکسی اس 9 کنید. یا اگر این هزینه هم برای شما سنگین است، گلکسی اس 8 با قیمت نزدیک به 3 میلیون تومان همچنان به عنوان یکی از بهترین گزینه های موجود به شمار می رود. برای اطلاع از قیمت گوشی و خرید کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گلکسی اس 9 پلاس ,خرید گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس ,مشخصات گلکسی اس 9 پلاس ,قیمت گوشی اس 9 پلاس ,گوشی گلکسی S9 PLUS, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 64 تاريخ : دوشنبه 24 آذر 1399 ساعت: 4:36

بررسی گوشی شیائومی می A3

 

در طی سال های اخیر، نرم افزار یا رابط کاربری یکی از جدی ترین مشکلات کمپانی های سازنده گوشی های اندرویدی، به خصوص شرکت های چینی به شمار رفته است. رابط های کاربری این کمپانی ها، معمولا فاصله زیادی با اندروید خالص دارند و برخی از امکانات اضافی آن ها، نه تنها کاربردی نیست، بلکه در برخی موارد باعث کندی رابط کاربری نیز شده است. در این بین به نظر می رسد که شیائومی به خوبی از این موضوع آگاه می باشد؛ چراکه در کنار بهبود رابط کاربری خود، محصولات میان رده ای با سیستم عامل اندروید وان؛ روانه بازار می کند. شیائومی Mi A3 آخرین نسخه از گوشی های این کمپانی با سیستم عامل اندروید وان به شمار می آید که بیشترین سعی آن در برطرف کردن ایراد های نسل قبلی بوده و شاهد پیشرفت چشمگیر در زمینه سخت افزاری نمی باشیم.

با این وجود، Mi A3 در زمینه طراحی، باتری، نمایشگر و دوربین، تغییرات خوبی به خود دیده است که روی هم رفته تجربه بهتری در مقایسه با نسل قبلی در اختیار خواهد گذاشت. برای آشنایی بیشتر با قسمت های مختلف این محصول، در ادامه با بررسی گوشی می a3 همراه ما باشید.

مشخصات گوشی شیائومی می a3

صفحه نمایش

این قسمت را با یک خبر خوب شروع می‌کنیم. شیائومی هم درست مانند سامسونگ رو به استفاده از پنل‌های OLED در محصولات میان‌رده خود آورده است. البته مدل‌های قبلی یعنی Mi A2 و Mi A1 هم با نمایشگرهای IPS LCD خود کیفیت نسبتاً قابل‌قبولی داشتند ولی کیفیت تصاویر در پنل‌های OLED بسیار بهتر است.

در اینجا باید به این حرکت رو به عقب Mi A3 اشاره کنیم که بر خلاف دو مدل پیشین که 1080p بودند، کیفیت تصاویر در این دستگاه به 720p رسیده است. رزولوشن واقعی این گوشی با نسبت بدنه به تصویر 19.5:9 و تراکم پیکسلی 286 به 1560 * 720 پیکسل می‌رسد که اگرچه می‌تواند تا حدودی مناسب باشد ولی ماتریکس PenTile OLED برای نمایشگرهای رزولوشن پایین اصلاً پیشنهاد نمی‌شود زیرا پیکسل‌های آن نسبت به سایر صفحه نمایش‌های RGB کمتر بوده و متونی که با فونت دندانه‌دار نوشته شده‌اند، احتمالاً با کیفیت بالایی دیده نشوند. بد نیست بگوییم که گلکسی اس 3 اولین گوشی بود که از PenTile AMOLED استفاده کرد و حتی این دستگاه که مربوط به سال 2012 بود نیز از Mi A3 تراکم پیکسلی بیشتری داشت به طوری که در هر اینچ 306 پیکسل به کار رفته بود.

اما آیا با این حساب، مشکل تار شدن تصاویر به وجود می‌آید؟ پاسخ به این سؤال مثبت است چرا که در تصاویر پس‌زمینه ساده این موضوع بیشتر دیده می‌شود. در مورد متون دارای فونت دندانه‌دار هم این قضیه صدق می‌کند.

در نمایشگرهای رزولوشن پایین، پنل AMOLED نمی‌تواند کیفیت خودش را نشان دهد که البته عادت کردن به این موضوع چندان کار سختی نیست. در واقع اگر به این موضوع پی ببرید که کیفیت تصاویر فدای عملکرد گیمینگ شده‌اند، کنار آمدن با این قضیه ساده‌تر می‌شود.

دقیقاً نمی‌دانیم که چرا شیائومی از نمایشگر 720p استفاده کرده ولی با انجام این کار، امکانات یک دستگاه گیمینگ را با قیمت کمتری در اختیار ما قرار داده است.

با 363 واحد روشنایی، میزان درخشندگی تصاویر در پنل OLED گوشی Mi A3 قابل قبول است. متأسفانه سیستم عامل این دستگاه نسخه خام اندروید 9 می‌باشد و به همین دلیل خبری از حالت حداکثر روشنایی (High Brightness Mode) نیست. با این حساب، حتی در روز هم نمی‌توانید صفحه نمایش این گوشی را بیشتر از 363 واحد روشن کنید.

کمترین میزان روشنایی 14.9 نیت است که چندان قابل قبول نیست. به دست آوردن چنین امتیازاتی، در شرایطی که می‌بینیم اکثر گوشی‌های امروزی کیفیت بیشتری دارند، واقعاً ناامیدکننده است.

شیائومی وعده داده که این دستگاه می‌تواند به 102.7 درصد NTSC گاموت رنگی دست یابد که البته می‌توانیم این ادعا را تأیید کنیم. در سمت دیگر، دقت رنگ‌ها زیاد بالا نیست چرا که رنگ آبی کمی کشیده به نظر می‌رسد و قرمز و خاکستری هم هاله‌ای کم‌رنگ‌تر به خود می‌گیرند ولی باز هم با تمام نقاط ضعف گفته شده، نمایشگر Mi A3 مناسب است.

دوربین

در قاب پشتی دستگاه 3 لنز برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده که در قابی جدا از قاب پشتی دیده می‌شوند که بیرون زدگی دارند و پایین خودشان فلش را می‌بینند. لنز اصلی سنسور 48 مگاپیکسلی دارد که اندازه دهانه دیافراگمش برابر f/1.8 است و لنز واید دارد. لنز دوم سنسور 8 مگاپیکسلی دارد و برای عکاسی در حالت اولترا واید استفاده می‌شود و در نهایت لنز سوم سنسور 2 مگاپیکسلی دارد که برای تشخیص عمق به کار می‌رود. در بخش دوربین این گوشی توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 4K و 30 فریم در ثانیه را هم دارد. دوربین سلفی هم سنسور 32 مگاپیکسلی دارد که اندازه دهانه دیافراگمش برابر f/2.0 است.

با وجود اینکه سیستم عامل دستگاه اندروید وان است اما در بخش منوی دوربین شاهد استفاده از رابط کاربری‌ای هستیم که شیائومی در رابط کاربری MIUI خودش استفاده می‌کند. در این رابط کاربری با کشیدن انگشت به چپ یا راست می‌توانید بین مودهای دوربین جا به جا شوید در عین حال بالای منو گزینه‌های متعددی وجود دارد که با کمک آن‌ها نیاز نیست خیلی از بخش تنظیمات دستگاه استفاده کنید. با وجود این دسترسی به بخش تنظیمات خیلی کار سختی نیست و بالای همین صفحه ویوفایندر می‌توانید منویی را مشاهده کنید که با لمس آن منویی پر از امکانات بیشتر باز می‌شود.

عکس‌هایی که دوربین اصلی این گوشی در نور روز تهیه می‌کند رنگ خوبی دارند هر چند رنگ‌ها کمی اشباع است اما با وجود این خوش رنگ و لعاب هستند. شارپی زیاد یکی از ویژگی‌های خوب عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی به‌حساب می‌آید که با زوم کردن روی سوژه به خوبی می‌توانید جزئیات را مشاهده کنید. رنج دینامیکی هم در سطح متوسط است اما شما را راضی می‌کند.

باتری گوشی شیائومی می a3

تحلیل و بررسی بازده باتری ها خصوصا باتری های موبایل های هوشمند، کمی مشکل و وابسته به فاکتورهای جانبی خاصی است اما به طور کلی می توان گفت یک باتری 4030 میلی آمپرساعتی برای بازده 9 ساعتی در روز امیدوار کننده است ولی مزیت رقابتی این باتری محدود به ظرفیت بالای انرژی آن نیست بلکه فناوری Quick Charge 3 و تجهیز این باتری به شارژ سریع 18W است. انتظار می رود 50 درصد ظرفیت این منبع انرژی در حول و حوش نیم ساعت فول شارژ می شود.

کلام آخر

انتظار می‌رفت پس از اینکه طرفداران این خط تولید با گوشی Mi A2 و حذف امکاناتی نظیر جک هدفون 3.5 میلی‌متری، پشتیبانی از رادیو FM و محل قرار دادن مموری کارت ناامید شدند، Mi A3 جبران مافات کند و شیائومی هم به این موضوع کاملاً واقف بود و با قرار دادن یک باتری قدرتمندتر توانست مشتریان خود را دوباره به دست آورد.

کیفیت ساخت بالا، نمایشگر OLED، سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، دوربین پیشرفته‌تر و چیپ‌ست قوی‌تر، امکانات هوشمندانه‌ای بودند که شیائومی برای یک دستگاه میان‌رده برگزید. البته برای زیاد نشدن قیمت، باید یک قسمت از این گوشی معمولی می‌بود که به نظر می‌رسد در اینجا قرعه به نام صفحه نمایش افتاده است. برای اطلاع از قیمت ها و خرید گوشی کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی شیائومی می A3 ,خرید شیائومی می آ3 ,قیمت گوشی شیائومی می A3 ,مشخصات گوشی MI A3, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 67 تاريخ : پنجشنبه 20 آذر 1399 ساعت: 2:36

بررسی گوشی شیائومی می 9 اس ای

 

شیائومی مانند سایر برندهای مطرح بازار هر سال در کنار پرچمدار اصلی خود از یک نسخه میان رده از آن هم رونمایی می کند، این شرکت در واقع به برخی از کاربران توجه می کند که علاقه زیادی به استفاده کردن از محصولاتی به طراحی و زیبایی پرچمداران را دارند، اما به هر دلیلی امکان خریداری کردن محصولی با این قیمت را برای خود مهیا نمی بینند. با توجه به قیمت های سرسام آور گوشی های پرچمدار، بازار میان رده ها نسبت به قبل داغ تر شده و تولیدکنندگان فعالیت خود را به منظور معرفی محصولات بیشتر از این سری، افزایش داده اند. شیائومی یکی از آن کمپانی های فعالی است که در این حوزه سهم بزرگی را توانسته است که بدست آورد و تا کنون میان رده های متنوعی را روانه بازار کرده تا کاربران بتوانند با دست بازتری محصول مورد علاقه خود را انتخاب کنند. در حال حاضر گوشی MI 9 SE که جدیدترین میان رده این برند محسوب می شود، با بازخورد مثبتی از طرف کاربران مواجه شده و توانسته توجه افراد زیادی را جلب کند. اگر شما نیز به این گوشی علاقه پیدا کرده اید، یا قصد خرید آن را دارید، بهتر است که با ما با بررسی گوشی شیائومی MI 9 SE همراه باشید.

شیائومی Mi9 SE در اندازه 147.5 در 70.5 در 7.5 میلی‌ متری طراحی شده و 155 گرم وزن دارد. این گوشی هوشمند دارای یک صفحه نمایش 5.97 اینچی با کیفیت فول اچ دی پلاس بوده که رزولوشون 2340 در 1090 پیکسل را ارائه می کند. گفتنی است که این نمایشگر از نوع Super AMOLED بوده و حدود 84.1 درصد از پنل جلویی را پوشش می دهد. شیائومی از یک تراشه هشت هسته ای اسنپ دراگون کوالکام با پردازنده گرافیکی آدرنو 616 در کنار 6 گیگابایت رم برای پردازش اطلاعات مختلف استفاده کرده است. 64 و 128 گیگابایت میزان فضایی است که شما می توانید از آن برای ذخیره سازی فایل ها استفده کنید. پنل پشتی دستگاه میزبان سنسورهای 48 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسلی و 13 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و پنل جلویی نیز میزبان دوربین 20 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر و ویدیوهای سلفی می باشد. وجود یک باتری 3070 میلی آمپر ساعتی باعث تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز دستگاه شده و این دستگاه به صورت پیش فرض با اندروید 9.0 و رابط کاربری MIUI 10 به دست کاربران خواهد رسید.

بررسی گوشی شیائومی می 9 اس ای

طراحی و صفحه نمایش

طراحی مدرن نمایشگر در دنیای فعلی تکنولوژی چیزی به جز نمایشگر وسیع فول اسکرین مجهز به ناچ استایل نیست . هرچند مفهوم مدرنیزه در نمایشگر های برند های ابرقدرت چندان نفوذ نکرده اما در کمال تعجب شاهد آنیم که حتی محصولات میان رده شیائومی در لباس پرچم داران کمپانی های مطرح ظاهر شده اند و هوش و حواس مخاطبان خود را نشانه گرفته اند .
در نمایشگر شیائومی Mi 9 اس ای خبری از استراتژی اقتصادی نیست ؛ پنل سوپر امولدی که نمایشگر 5.97 اینچی دارد و رزولوشن 1080 در 2340 پیکسلی را به نمایش میگذارد هیچ شباهتی به یک اسمارت فون خوش قیمت ندارد . این در صورتی است که محافظ صفحه گوریلا گلس نسل 5 این نمایشگر را فاکتور بگیریم و تراکم پیکسلی 432 پیکسل بر اینچ بی اهمیت بدانیم . در واقع با در نظر گرفتن تمام این مشخصات ، قیمت در نظر گرفته شده برای شیائومی می 9 اس ای بیش از هرچیز به یک شوخی گذرا شباهت دارد !

دوربین

دوربینی سه گانه با لنز اصلی 48 مگاپیکسلی و ارتقا عملکرد هوش مصنوعی جهش بزرگی در عملکرد گوشی‌های هوشمند ایجاد کرده‌است. دوربین MI 9SE متشکل از یک لنز 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و یک لنز با 13 مگاپیکسل و دیافراگم f/2.4 و همچنین سنسوری با 8 مگاپیکسلی و دیافراگم  f/2.4است.

دوربین می 9 اس ای قابلیت ضبط ویدیو با سرعت 30 فریم، 60 فریم و 120 فریم در ثانیه به صورت Full HD، فیلم‌برداری با سرعت 960 فریم در ثانیه به صورت HD و ضبط ویدیو با سرعت 30 فریم در ثانیه به صورت 4k را دارد. ضبط ویدیو Full HD با دوربینی با سنسور 20 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 از ویژگی‌های دوربین سلفی این گوشی است.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی می 9 اس ای

باتری شیائومی mi 9se از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیتی معادل 3070 میلی آمپر دارد. کارایی این نوع باتری‌ها نسبت به انواع لیتیوم یونی بسیار بهتر هستند. این گوشی علاوه بر پردازنده 10 نانومتری که در آن به‌کار رفته و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری که در آن صورت گرفته است، از قابلیت شارژ سریع (Fast Charge) 18 وات نیز پشتیبانی می‌کند. این مسئله باعث می‌شود که گوشی در کمترین زمان ممکن شارژ شود و همچنین باتری طول عمر بیشتری داشته باشد.

به‌طورکلی می‌توان گفت این مدل گوشی شیائومی برای آن دسته از افرادی که عملکرد گوشی و قدرت سخت‌افزاری آن در الویت قرار دارد، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. دوربین فوق‌العاده‌ای که گوشی می 9 اس ای دارد، می‌تواند همراهی خوب برای ثبت لحظات خوب شما باشد.

کلام آخر

گوشی Mi 9 SE به عنوان نسخه ضعیف تر گوشی پر چمدار می 9، به هیچ عنوان محصول ضعیفی نیست و یکی از بهترین میان رده های موجود در بازار به شمار می آید. طراحی این گوشی چیزی کمتر از پرچمدار اصلی ندارد و استفاده از شیشه و فلز در ساختار آن، حس مرغوبیت خوبی را منتقل می کند. گذشته از این موارد، Mi 9 SE دارای نمایشگر 5.97 اینچی از نوع آمولد می باشد که کیفیت بسیار خوبی را در اختیار می گذارد و دوربین سه گانه قرار گرفته در قسمت پشتی نیز از عملکرد عالی برخوردار است. در نهایت نوبت به تراشه اسنپدراگون 712 در کنار 6 گیگابایت حافظه رم می رسد که قدرت کافی برای اجرای بازی ها و عملکرد سریع و روان را در اختیار می گذارد. از تمامی این موارد که بگذریم، شارژدهی Mi 9 SE در سطح معمولی قرار می گیرد و رابط کاربری MIUI نیز مناسب تمام کاربران نمی باشد. همچنین وجود جک هدفون در کنار درگاه کارت حافظه و NFC می توانست محصول کامل باتری از گوشی بسازد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی شیائومی می 9 اس ای ,خرید گوشی شیائومی می 9 اس ای ,قیمت گوشی شیائومی می 9 اصس ای ,گوشی شیائومی mi 9 se, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 65 تاريخ : دوشنبه 17 آذر 1399 ساعت: 2:30

بررسی گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

 

شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10) که در ماه نوامبر سال گذشته میلادی معرفی شد، اولین گوشی بود که از لنز 108 مگاپیکسلی استفاده می‌کرد. در ادامه و شش ماه بعد، نسخه لایت (Lite) آن یعنی شیائومی می نوت 10 لایت (Xiaomi Mi Note 10 Lite) روانه بازار گردید.

این موبایل جدید اکثر امکانات می نوت 10 مانند تراشه میان‌رده اسنپدراگون 730G، نمایشگر 6.47 اینچی AMOLED و باتری 5260 میلی‌آمپری را دارد. اما چه چیزی آن را به نسخه‌ای ضعیف‌تر و ارزان‌تر تبدیل کرده است؟.

در پاسخ به این سؤال باید به سیستم دوربین اشاره کنیم زیرا لنزها حالا قدرت کمتری دارند. می نوت 10 لایت به جای لنز اصلی 108 مگاپیکسلی، از لنز 64 مگاپیکسلی بهره برده و لنز اولترا واید او هم حالا 8 مگاپیکسلی شده بنابراین دیگر خبری از لنز 20 مگاپیکسلی نیست. به علاوه، لنز تله فوتو هم دیگر کنار گذاشته است. این موبایل همچنین، یک لنز 2 مگاپیکسلی مکرو و 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق دارد اما کمتر کسی پیدا می‌شود که با آنها میانه خوبی داشته باشد.

در جلو باز هم لنز دوربین ضعیف‌تر شده تا به جای سنسور 32 مگاپیکسلی، حالا شاهد حضور یک سنسور 16 مگاپیکسلی باشیم.

توضیحاتی که دادیم، مختصری از آن است که در گوشی شیائومی می نوت 10 لایت دیده‌ایم. با بررسی مشخصات فنی، باید بگوییم که این موبایل مختص علاقه‌مندان می نوت 10 است که نمی‌خواهند زیاد روی عکسبرداری با گوشی تمرکز کنند اما قصد دارند با پرداخت هزینه‌ای معقولانه و منطقی، صاحب یک دستگاه میان‌رده توانمند شوند و از دوربین نسبتاً باکیفیتی هم بهره ببرند.

بررسی گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

نمایشگر

قبل از اشاره به هر موضوعی باید بگویم که اگر قصد خرید گوشی میان‌رده را داشته باشید، این گوشی می‌تواند یکی از آپشن‌های بسیار عالی در هنگام خرید گوشی در نظر گرفته شود؛ و دلیل آن هم می‌تواند برخورداری از یک نمایشگر AMOLED باشد. قطعاً یک نمایشگر AMOLED نسبت به پنل‌های ال سی دی ارائه رنگ بهتری دارد؛ گرچه باید رزولوشن را هم در نظر بگیریم. برای مثال ردمی نوت ۹ پرو گلوبال گرچه پنل آن LCD هست، اما رزولوشن و تراکم پیکسلی آن تفاوت چندانی با پنل گوشی می نوت ۱۰ لایت ندارد. به نظر شما این نمایشگر به چه صورت عمل خواهد کرد.

اگر با گوشی‌های قدیمی کار کرده باشید حتماًٌ این تجربه را داشته‌اید که صفحه گوشی خوانایی لازم در نور مستقیم را ندارد. یک سوال را مطرح می‌کنم، آیا شما از جمله افرادی هستید که بیشتر وقت خود را در محیط‌های بیرون می‌گذرانید؟ در این صورت، ما به شما توصیه می‌کنیم که در زمان خرید گوشی میزان روشنایی آن را هم در نظر بگیرید. بسیار مهم است که روشنایی گوشی شما کافی باشد تا شما بتوانید محتوا را حتی در حضور نور شدید خورشید ببینید.

روشنایی این گوشی به ۴۳۰ نیت می‌رسد.

روشنایی این گوشی به ۴۳۰ نیت می‌رسد در حالی که طبق ادعای این شرکت قرار بود روشنایی نسخه اصلی آن به ۶۰۰ نیت برسد؛ اما خب رضایت خاطر شما را جلب خواهد کرد. در کل این گوشی با رزولوشن ۱۰۸۰× ۲۳۴۰ پیکسل و پشتیبانی از HDR10 می‌تواند یکی از آپشن‌های ایده‌ال میان‌رده برای افراد علاقمند به تماشای فیلم و بازی در نظر گرفته شود. نوع پنل بکار رفته در آن نیز ارائه رنگ عالی و جذاب آن را تضمین خواهد کرد. گرچه می‌بایست دید که این گوشی در عمل به چه صورت خواهد بود؛ اما ظاهراً تا اینجای مسیر، عالی ظاهر شده است. بعد از بررسی نمایشگر نوبت به دوربین این گوشی می‌رسد.

دوربین

دوربین این گوشی تفاوت چندانی با نسخه اصلی نداشته و برای افرادی که نمیخواهند هزینه زیادی برای گوشی در نظر بگیرند، بهتر است به جای صرف هزینه‌های زیاد، این مدل ارزان قیمت را برای خرید انتخاب کنند. می‌توان گفت یکی از تفاوت‌هایی که mi note 10 lite با نسخه اصلی خود می نوت 10 دارد، در لنز اصلی دوربین است.

mi note 9 lite از سنسور 64 مگاپیکسلی برای لنز اصلی، لنز 8 مگاپیکسلی اولتراواید، لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور سنجش عمق 5 مگاپیکسلی استفاده میکند. دوربین جلوی گوشی که برای گرفتن سلفی استفاده می‌شود، یک لنز اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی است.

باتری گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

حقیقاً باتری بر بسیاری از قابلیت‌ها از عکاسی گرفته تا سرعت CPU تأثیر دارد پس بسیار مهم است که در هنگام خرید گوشی مدلی را خریداری کنید. که از نظر عملکرد باتری عالی باشد. این روزها همه شرکت‌های سازنده سعی می‌کنند که از باتری‌هایی با ظرفیت بزرگ استفاده کنند و این گوشی نیز از این امر مستثنی نیست و برای رقابت و ارائه عملکرد عالی باتری ۵۲۶۰ میلی‌آمپری استفاده کرده است. درست همانند نسخه اصلی از شارژ سریع ۳۰ وات بهره برده است. گفته می‌شود که در طی ۳۰ دقیقه می‌تواند تا ۵۸ درصد شارژ شود.

جمع بندی

این مقاله را همان‌طور که شروع کردیم به پایان می‌رسانیم و می‌گوییم که می نوت 10 لایت، دقیقاً می نوت 10 با دوربینی ضعیف‌تر است. در میان سایر مشخصات فنی، این دستگاه از همان نمایشگر باکیفیت، باتری بادوام، رابط کاربری پر امکانات و درگاه‌های متنوع بهره می‌برد.

در این میان، با تمرکز می نوت 10 روی عکسبرداری، قیمتش کمی زیاد می‌باشد اما کسانی که به دنبال گوشی دارای دوربین توانمند می‌گردند، می‌بایست همان را خریداری کنند. با می نوت 10 لایت اما، شیائومی سعی کرده اولویت‌ها و امکانات اصلی را حفظ نماید ولی باید بگوییم که این دستگاه مخصوص طرفداران عکسبرداری با گوشی نخواهد بود بلکه یک تلفن همراهی است که فقط دوربین توانمندی دارد. نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که تا شش ماه دیگر قیمت مدل می نوت 10 به شدت کاهش خواهد یافت و اگرچه در آن زمان هم باید بیش از می نوت 10 لایت پول بپردازید ولی حداقل با کمی هزینه بیشتر قادر خواهید بود گوشی بخرید که دوربین باکیفیتی دارد. اگر قصد خرید گوشی را دارید کلیک کنید.

 

نقاط قوت

  • صفحه نمایش باکیفیت و بزرگ و پشتیبانی‌کننده از کیفیت HDR
  • دوام باتری طولانی‌مدت و پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع
  • کیفیت بالای تصاویر گرفته شده در روز با دوربین اصلی
  • سیستم ثابت‌سازی پیشرفته در حین فیلمبرداری
  • مجهز به رابط کاربری پر امکانات به نام MIUI و دریافت سریع بروزرسانی‌ها
  • مجهز به جک هدفون 3.5 میلی‌متری، رادیو FM و سنسور IR
     

نقاط ضعف

  • نداشتن لنز تله فوتو
  • عملکرد ضعیف دوربین در شب‌ها
  • کیفیت تصاویر سلفی می‌توانست بهتر باشد
  • نداشتن محل قرار دادن مموری کارت میکرو SD
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی می نوت 10 لایت ,خرید گوشی می نوت 10 لایت ,قیمت گوشی می نوت 10 لایت ,مشخصات گوشی شیائومی می نوت 10 لایت, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 66 تاريخ : شنبه 15 آذر 1399 ساعت: 19:48

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 7

 

شرکت شیائومی یکی دیگر از شرکت های چینی است که طی چند سال اخیر به دلیل عرضه گوشی های خوش قیمت و با کیفیت اندرویدی توانسته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. در ماه ژانویه (January) سال 2019 این شرکت چینی از گوشی موبایلی رونمایی کرد که واقعا از طراحی زیبا و قیمت مناسبی بهره می‌برد. این گوشی ردمی نوت 7 شیائومی (Xiaomi Redmi Note 7) نام دارد و هم اکنون یکی از پرفروش‌ترین گوشی های شیائومی است. قیمت ردمی نوت 7 شیائومی در مقایسه با قیمت گوشی های هم رده خودش بسیار رقابتی در نظر گرفته شده و ظاهر زیبا و سخت افزار خوب، آن را به یکی از بهترین گزینه های خرید خیلی از کاربران تبدیل می‌کنند. یکی از جالب ترین ویژگی های این گوشی مربوط به بهره‌مندی از لنز دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی می‌شود که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم.

اما آیا Redmi Note 7 گزینه خرید مناسبی برای شما خواهد بود؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی ردمی نوت 7 شیائومی بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را مشخص کنیم. شما با مقایسه نقاط قوت و ضعف آن با نیازها و انتظارات خود می‌توانید تصمیم‌گیری آگاهانه‌تری مبنی بر خرید یا عدم خرید گوشی شیائومی ردمی نوت 7 داشته باشید. لازم به اشاره است که ما نسخه پایه گوشی شیائومی Redmi Note 7 را مورد بررسی قرار داده‌ایم که از رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره می‌برد. با ما و بررسی ردمی نوت 7 شیائومی همراه باشید.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 7

نمایشگر

اندازه صفحه‌نمایش برای این گوشی 6.3 اینچ است که کیفیت فول اچ‌دی برایش در نظر گرفته شده. این صفحه‌نمایش حدود 82 درصد از قاب جلو را اشغال کرده که برای گوشی‌هایی که در سال 2019 می‌بینیم خیلی عدد اعجاب‌انگیزی نیست.

پنلی که برای این صفحه‌نمایش استفاده شده از نوع IPS است که برای گوشی‌های میان رده استفاده از این پنل کاملا مرسوم است. یکی از نقاط ضعف صفحه‌نمایش این گوشی روشنایی‌اش است که در حد کاملا متوسط است. باوجوداینکه نور صفحه‌نمایش خیلی زیاد نیست اما زیر نور خورشید مشکلی بابت مشاهده محتوا در این صفحه پیدا نمی‌شود و یکی از بهترین‌ها در این بخش است.

زمانی که به بخش رنگ‌های صفحه‌نمایش می‌رسیم باید بگوییم که در این بخش ردمی نوت 7 بهترین میان رده‌ای نیست که تابه‌حال دیده‌اید. باوجوداین رنگ‌ها به واقعیت نزدیک هستند و همین روشنایی کم صفحه سبب شده تا این رنگ‌ها خیلی به چشم نیایند.

صفحه‌نمایش در این گوشی به خوبی نشان می‌دهد که Redmi Note 7 یکی از میان رده‌های بازار است؛ حال سری به بخش تنظیمات این صفحه‌نمایش می‌زنیم تا ببینیم شیائومی برای این میان رده در این بخش چه تمهیداتی اندیشیده است.

Reading Mode: تنظیمی که دیگر به پای ثابت تنظیمات گوشی‌های هوشمند تبدیل شده. با فعال شدن این تنظیم پیکسل‌های آبی خاموش یا کم رنگ می‌شوند و در عوض نور پیکسل‌های زرد روی صفحه غالب می‌شود. در می یو آی تنظیمات متنوعی برای این بخش در نظر گرفته شده تا بتوان از پتانسیل آن بیشترین استفاده را داشت.

دوربین

یکی از جالب ترین ویژگی های خاص گوشی ردمی نوت 7 شیائومی مربوط به دوربین اصلی آن می‌شود که دوگانه است و یکی از لنز های آن وضوح 48 مگاپیکسلی دارد! لنز 48 مگاپیکسلی دوربین اصلی این گوشی دیافراگم F/1.8 دارد و از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) پشتیبانی می‌کند. لنز دوربین ثانیه دستگاه هم 5 مگاپیکسلی و از نوع عمقی بوده و دیافراگم F/2.4 دارد. دوربین اصلی دستگاه از قابلیت HDR، پانوراما، پرتره و gyro-EIS برای ضبط ویدئوهای فول اچ دی (Full HD) با فریم ریت های متغیر 30، 60 و 120 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. در حالت عادی و پیش فرض دوربین شیائومی Redmi Note 7، وضوح 12 مگاپیکسلی را برای ضبط عکس تعیین می‌کند. در این شرایط عکس هایی که با دوربین گوشی ضبط می‌شوند واقعا کیفیت خوبی دارند و کمتر گوشی در رده قیمت ردمی نوت 7 می‌تواند در این شرایط با آن رقابت کند. حتی در محیط های کم نور و تاریک هم دوربین اصلی گوشی با تنظیم روی وضوح 12 مگاپیکسلی عکس های بسیار خوبی ضبط می‌کند.

عکسبرداری در حالت پرتره هم با دوربین اصلی دستگاه امکانپذیر بوده و کیفیت مطلوبی خواهد داشت. اما با ورود به تنظیمات اپلیکیشن دوربین می‌توانید حالت عکسبرداری 48 مگاپیکسلی را هم فعال کنید. در این شرایط اگر نور محیط مناسب باشد، عکس های فوق‌العاده با کیفیتی قابل ضبط خواهند بود اما اگر نور محیط وضعیت مطلوبی نداشته و محیط تاریک باشد، عکس های ضبط شده نویزهای زیادی را به همراه خواهند داشت. بنابراین توصیه ما این است که برای دستیابی به بهترین کیفیت عکسبرداری فقط در محیط های با نور مناسب از حالت 48 مگاپیکسلی دوربین شیائومی ردمی نوت 7 استفاده کنید و در حالت های دیگر به همان حالت 12 مگاپیکسلی بسنده نمایید.

اما دوربین سلفی گوشی ردمی نوت 7 شیائومی از یک لنز 13 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. شیائومی با استفاده از قابلیت های نرم افزاری امکان ضبط عکس های پرتره سلفی را هم در این گوشی میسر است. عکس های پرتره سلفی که با دوربین 13 مگاپیکسلی آن ضبط می‌شوند کیفیت مطلوبی دارند. با دوربین سلفی گوشی Redmi Note 7 می‌توانید عکس های بسیار خوبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام ضبط کنید. به طور کلی باید گفت که گوشی شیائومی ردمی نوت 7 از نظر دوربین اصلی و سلفی وضعیت خوبی دارد و کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌کند، اما مطمئنا نباید انتظار داشت که چون دوربین اصلی این گوشی از لنزی 48 مگاپیکسلی تشکیل شده بتواند با دوربین گوشی های پرچمدار رقابت کند.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی نوت 7

از نظر باتری، Redmi Note 7 می تواند نیاز های شما را به طور کلی مرتفع کند. یک باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی در شیائومی ردمی نوت 7 به کار رفته است که باتری با ظرفیت بالا و قدرتمندی به حساب می آید. در کنار آن، پشتیبانی از شارژ سریع نیز مزیت دیگر آن است. اما همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، در جعبه گوشی خبری از آداپتور سریع نیست و کاربر باید آن را از بیرون تهیه کند یا به شارژر موجود در جعبه اکتفا نماید. نبود آداپتور سریع و هندزفری در جعبه گوشی را میتوان به عنوان بزرگترین نقطه ضعف این گوشی یاد کرد اما با این حال نمی توان منکر سخت افزار نسبتا قدرتمند آن شد.

باتری ردمی نوت 7 قادر است بیش از 12 ساعت به طور مداوم ویدیوهایی با کیفیت اچ دی پخش کند که عملکرد بالایی به حساب می آید و می تواند در صورت استفاده عادی، بیش از 24 ساعت در دست کاربر باشد و کار را زمین نگذارد!

نتیجه گیری

ردمی نوت 7 دستگاهی می باشد که تعریفی جدیدی برای یک گوشی مقرون به صرفه داشته است. این محصول با وجود داشتن قیمت مناسب، از گوریلا گلس 5 در قسمت پشت و جلو استفاده می کند که استحکام خوبی به آن بخشیده و دوربین آن قادر به ثبت تصاویر بسیار خوبی می باشد. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن نیز از شارژدهی بسیار خوبی برخوردار است و پشتیبانی از Quick Charge 4.0 یکی دیگر از نقات مثبت آن تلقی می شود. اما رابط کاربری شیائومی با وجود داشتن امکانات فراوان، فاصله زیادی با اندروید خام دارد و استفاده از فریم فلزی برای این گوشی، در مجموع می توانست حس و حال بهتری را منتقل کند. برای کسب اطلاع از قیمت ها و خرید گوشی همین حالا کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی شیائومی ردمی نوت 7 ,خرید گوشی شیائومی ردمی نوت 7 ,قیمت ردمی نوت 7 ,گوشی شیائومی ردمی نوت 7 ,گوشی شیائومی redmi note 7, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 72 تاريخ : جمعه 14 آذر 1399 ساعت: 2:19

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A50

 

سری گلکسی A همیشه از میان‌رده‌های ممتازی تشکیل شده بودند ولی استراتژی سامسونگ در رابطه با آن‌ها چندین تغییر اساسی داشته است.از گوشی‌های فلزی و با طراحی ضد آب تا یک سری تغییر عجیب و حالا استفاده از قابلیت‌های ترند مانند نمایشگرهای امولد با بریدگی و دوربین‌های فوق عریض. گوشی سامسونگ A50 یک گوشی هوشمند کامل با تعداد قابلیت‌های تا جای ممکن عالی است. ابتدا با طراحی باریک و همچنین گرادیان رنگی شروع می‌کنیم که در نور تغییر رنگ می‌دهند، سپس به نمایشگر سوپر امولد Infinity-U با حسگر اثرانگشت زیر آن می‌رسیم.بعد از آن چیپست قدرتمند اگزینوس و دوربین سه گانه در عقب دیده می‌شوند. همچنین نباید از باتری بزرگ و اندروید 9.0 و لانچر One UI غافل شوید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی مدل a50

صفحه نمایش

همه گوشی‌های گلکسی A یک ویژگی مشترک دارند و آن هم نمایشگر Super AMOLED است. این دستگاهی که داریم در موردش صحبت می‌کنیم نیز استثنا نیست چرا که در آن هم صفحه نمایش 6.4 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1080p یا 1080 * 2340 پیکسلی وجود دارد تا نسبت بدنه به تصویر آن به 19.5:9 رسیده و تراکم پیکسلی‌اش 403 باشد.

گلکسی A50 به خاطر استفاده از نمایشگر Infinity-U، دارای بریدگی است که شبیه حرف انگلیسی U می‌باشد تا در آن دوربین سلفی جای‌گیری کند. سامسونگ تا کنون در برابر طراحی تمام صفحه محصولاتش مقاومت زیادی کرده ولی بعضاً ناچار شده همراه با ترند بازار پیش برود به طوری که این موضوع خودش را با گلکسی A80 نشان داده است.

نمایشگرهای دارای ناچ امروزه به یک استاندارد پذیرفته شده در دنیای گوشی‌های هوشمند تبدیل شده‌اند و ما هم باید با آنها کنار بیاییم. به هر حال، این دستگاه 6.4 اینچی سامسونگ توانسته تا کنون در حالت دستی، نهایتاً 420 نیت واحد روشنایی را به ثبت برساند ولی چنان‌چه از حالت خودکار و سنسور تشخیص دهنده نور محیط بهره ببرد، این عدد به 550 نیت افزایش پیدا خواهد کرد. ضمن اینکه حداقل میزان روشنایی آن 1.8 نیت است.

با خرید سامسونگ گلکسی A50 متوجه خواهید شد که صفحه نمایش آن دقت زیادی در نشان دادن رنگ‌ها دارد که البته دست‌یابی به چنین موفقیتی به حالت استفاده نیز وابسته است. برای مثال، حالت Basic با شیوه نورپردازی sRGB تفاوت رنگی را به 1.7 می‌رساند، حالت AMOLED Photo با شیوه نورپردازی Adobe RGB این عدد را به 1.8 افزایش می‌دهد و با حالت AMOLED Cinema و شیوه نورپردازی DCI-P3 نمره ثبت شده برای تفاوت رنگی 2.0 می‌باشد. این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که حالت Adaptive دقت زیادی ندارد و نمره 3.3 برای تفاوت رنگی آن به ثبت می‌رسد.

دوربین

دوربین اصلی گوشی A50 سامسونگ ۲۵ مگاپیکسلی است که از امکان عکسبرداری در حالت Wide نیز برخوردار است که با همراهی دو لنز ۸ و ۵ مگاپیکسلی، مجموعاً دوربین های اصلی گوشی را تشکیل می دهند. نکته جالب و جذاب A50 دوربین سلفی آن است که با ۲۵ مگاپیکسل به یکی از آپشن های جذاب برای خریداران آن تبدیل شده است

باتری گوشی سامسونگ گلکسی مدل A50

در آخرین مرحله نقد و بررسی گلکسی A50 در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که در قلب گلکسی ای 50 بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد که ظرفیت خوبی برای تامین انرژی مورد نیاز دستگاه به نظر می‌رسد. خوشبختانه در بررسی صورت گرفته مشخص شد که باتری گلکسی A50 به خوبی می‌تواند انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. در حالت عادی با یک بار شارژ باتری این گوشی تقریبا می‌توانید 1.5 روز بدون نیاز به شارژر از آن استفاده کنید. اگر اهل گیم و انجام بازی های اندرویدی باشید، طبیعتا سرعت خالی شدن شارژ باتری گوشی افزایش می‌یابد اما به طور میانگین قدرت شارژدهی باتری Galaxy A50 حدود 1.5 روز است.

خوشبختانه گلکسی A50 سامسونگ از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند اما به دلیل بهره‌مندی از بدنه پلاستیکی قابلیت پشتیبانی از شارژ بیسیم را ندارد. شارژر فابریک گوشی مذکور قدرت 15 واتی دارد و با استفاده از آن تقریبا می‌توانید ظرف 95 دقیقه باتری خالی شده دستگاه را فول شارژ کنید. بنابراین با حمل شارژر این گوشی و اتصال دستگاه به شارژر در هر فرصت می‌توانید خیلی زود بخش قابل توجهی از باتری آن را شارژ نمایید. استفاده از پاوربانک هم برای شارژ مجدد باتری گوشی در شرایط خاص می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی A50 سامسونگ (Samsung Galaxy A50) پرداختیم. این گوشی اگرچه عضوی از گوشی های میان رده سامسونگ است اما واقعا کیفیت ساخت خوب، ظاهر مناسب و سخت افزاری قدرتمند دارد. از آنجایی که قیمت سامسونگ گلکسی A50 هم نسبت به قیمت خیلی از گوشی های هم رده خودش مقرون به صرفه‌تر در نظر گرفته شده، به عقیده ما این اسمارتفون می‌تواند یکی از بهترین گوشی های میان رده فعلی بازار باشد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی Galaxy A50 سامسونگ به شرحی هستند که در بخش زیر مشخص کرده‌ایم. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

  • طراحی و ظاهر زیبا
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • قابلیت اسکن انگشت از طریق صفحه نمایش
  • بستر نرم افزاری روان و سیستم عامل به روز
  • پردازنده، رم و حافظه داخلی خوب
  • دوربین مناسب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • قیمت مناسب
     

نقاط ضعف:

  • بدنه پلاستیکی و حساس به خراشیدگی
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی A50 ,خرید گوشی A50 ,قیمت گوشی گلکسی A50 ,مشخصات A50 ,گوشی سامسونگ گلکسی A50, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 71 تاريخ : جمعه 14 آذر 1399 ساعت: 1:29

بررسی گوشی ایفون 11 پرو مکس

 

طراحی جدید، دوربین بهتر، پردازنده قدرتمند تر، سیستم عامل جدید، اسپیکر بهبود یافته و نمایشگر روشن تر. این ها تغییراتی هستند که آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به خود دیده اند تا به عنوان جدید ترین پرچمدار اپل در سال 2019 معرفی شوند. اما یک تغییر دیگر در آیفون های جدید ایجاد شده است که مربوط به شارژدهی باتری می باشد و به نظر می رسد که این تغییر در کنار دوربین سه گانه به عنوان شاخص ترین پیشرفت های این دو گوشی در مقایسه با نسل قبلی به شمار خواهد آمد. گذشته از این موارد، این اولین باری است که اپل از پسوند “پرو” برای آیفون استفاده می کند و به نوعی با این پسوند نشان می دهد که iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max تجربه ای حرفه ای در تمام زمینه ها را در اختیار خواهد گذاشت. اما اینکه آیا تغییرات ایجاد شده ارزش هزینه کردن دارند و عملکرد گران ترین پرچمدار اپل در دنیای واقعی چگونه است را در ادامه با بررسی گوشی ایفون 11 pro max پاسخ خواهیم داد. همراه ما باشید.

بررسی گوشی آیفون 11 پرو مکس

صفحه نمایش

اگر بین آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 مردد بودید، باید گفت که هر دو از میزان روشنایی بالایی برخوردار هستند. تفاوت این آیفون ها از نظر میزان روشنایی صفحه نمایش نسبت به سایرگوشی های هوشمند، فاحش و قابل توجه است. در واقع، آیفون 11 پرو مکس با صفحه نمایش 6.5 اینچی سوپر رتینا XDR وقتی که در کنار گلکسی نوت 10 پلاس گذاشته و مقایسه می شود، بسیار بسیار روشن تر است.


هنگام تماشای تریلر جنگ ستارگان قسمت 9 با هر دو آیفون 11 پرو مکس و آیفون ایکس مکس سال گذشته، تغییر رنگ موهای ملکه لیا وقتی ری را بغل کرد بیشتر دیده می شود. این احتمالا به لطف محدوده دینامیک ارائه شده با پنل ارتقاء یافته آیفون 11 پرو مکس است.

نتایج آزمایشگاهی در تست میزان روشنایی حاکی از این است که نمایشگر آیفون 11 پرو مکس دارای روشنایی با متوسط 761 نیت است که در آیفون 11 این میزان روشنایی 652 نیت و درگلکسی نوت 10 پلاس 686 نیت است.

پنل iPhone 11 Pro Max، جزء نمایشگر های رنگارنگ نیست، برای این پنل، رنگ sRGB حدود 118.6 درصد در مقایسه با 124.6 درصد برای نمایشگر نوت 10 پلاس در حالت Natural ثبت شده است. وان پلاس 7 پرو رکورد 180 درصدی را رقم زده است. با توجه به دقت رنگ، برای نمایشگر آیفون 11 پرو مکس متوسط Delta-E حدود 0.28 ثبت شده است (این عدد هر چه به صفر نزدیک تر باشد، بهتر است). این میزان دقت رنگ، عالی (ستاره دار) است، اما کاملا به خوبی گلکسی نوت 10 پلاس (0.25) و وان پلاس 7 پرو (0.18) نیست.

کیفیت صدا در آیفون 11 پرو مکس به خوبی میزان روشنایی بالای نمایشگر این گوشی است و اکنون به لطف پشتیبانی از صدای فضایی و دالبی Dolby Atoms بسیار قانع کننده است. هنگام شنیدن تیزر تبلیغاتی Yesterday، آهنگ معروف و روی جلد جک، با iPhone 11 Pro Maxدر مقایسه با آیفون ایکس مکس، ابعاد بیشتر و واضح تری از این آهنگ به گوش می رسید. صدای تارهای گیتار و تحریر خواننده به وضوح شنیده می شد در حالیکه در گوشی سال قبل (آیفون ایکس مکس) این صدا هموارتر و صاف شنیده می شد.

دوربین

همانطور که می دانید، دوربین یکی از اصلی ترین قسمت هایی است که آیفون 11 پرو مکس در آن بیشترین تغییرات را به خود دیده است. در واقع شرکت اپل برای اولین بار در آیفون 11 پرو و نسخه مکس، از دوربین سه گانه استفاده کرده که از ترکیب سه دوربین عریض، فوق عریض و تله فوتو شکل گرفته است.

دوربین اصلی این گوشی از حسگر جدید 12 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.4 میکرونی استفاده می کند که در پس لنز 26 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و این دوربین دارای لرزشگیر اوپتیکال بوده و از فناوری Dual-Pixel نیز پشتیبانی می کند.

دوربین دوم مشابه نسل قبلی از سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل های کوچکتر 1.0 میکرونی استفاده می کند که روی آن لنز 52 میلی متری با دیافراگم روشن تر f/2.0 قرار گرفته و از این رو، این دوربین زوم اوپتیکال 2 برابری را نسبت به دوربین اصلی در اختیار می گذارد. بد نیست بدانید که این دوربین همانند دوربین اصلی به لرزشگیر اوپتیکال مجهز می باشد؛ اما خبری از فناوری Dual-Pixel برای فوکوس آن در کار نمی باشد.

عضو جدید دوربین های آیفون 11 پرو مکس نیز مشابه دو دوربین دیگر از حسگر 12 مگاپیکسلی استفاده می کند که اندازه پیکسل های آن 1.0 میکرون بوده و در پس لنز 13 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار دارد که زاویه دید 120 درجه ای را در اختیار می گذارد. جالب است بدانید که دوربین فوق عریض این گوشی مثل چیزی که در پرچمداران اخیر سامسونگ دیده بودیم، فاقد لرزشگیر اوپتیکال و فوکوس خودکار می باشد و از قابلیت هایی مثل عکاسی ماکرو، بی نصیب مانده است. ناگفته نماند که حساسیت ISO در دوربین های اصلی و تله فوتو بیشتر از نسل قبلی شده و میزان نوردهی را می توان در حالت Night Mode برای آن ها به دلخواه تغییر داد.

رابط کاربری دوربین جزو موارد دیگری است که در قسمت دوربین با تغییراتی رو به رو شده است. این رابط کاربری از نظر شکل و شمایل و نحوه استفاده، تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته است و از اصلی ترین تغییرات ایجاد شده در آن می توان به امکان نگه داشتن کلید شاتر برای فیلمبرداری اشاره کرد. قابلیت جدید دیگر، نوار زوم می باشد که امکان بزرگنمایی با انیمیشن نرم و روان را در اختیار می گذارد و یک قابلیت دیگر که Deep Fusion نام دارد، امکان عکاسی با جزئیات بسیار زیاد را در اختیار خواهد گذاشت. البته باید در نظر داشته باشید که این قابلیت در حال حاضر به صورت رسمی عرضه نشده و احتمالا در ios 13.2 شاهد عرضه آن خواهیم بود.

باتری گوشی ایفون 11 پرو مکس

اپل به یکی از شکایت هایی که اکثر کاربران درباره اینکه آیفون ایکس اس مکس از آیفون 11 پرو مکس از نظر عمر باتری با دوام تر است پاسخ داده است. به لطف تراشه A13 و صفحه نمایش کارامدتر و همچنین باتری بزرگتر، این آیفون جدید در تست باتری، بیشتر از یک ساعت نسبت به آیفون های دیگر دوام آورد و طول عمر بیشتری داشته است. این تست باتری شامل گشت و گذار مداوم در وب در شبکه 4G LTE با میزان روشنایی نمایشگر 150 نیت انجام شده است.

در حالیکه آیفون ایکس اس مکس با ماندگاری 10 ساعت و 38 دقیقه در تست باتری دوام آورد، آیفون 11 پرو مکس با متوسط 11 ساعت و 54 دقیقه بالاترین استقامت باتری را به ثبت رسانده است.

مدت زمان استقامت شارژ باتری گلکسی اس 10 با متوسط 10 ساعت 9 دقیقه بود و بعد از آن وان پلاس 7 پرو با تقریباً 2 ساعت کمتر از آیفون 11 پرو مکس با 9 ساعت و 31 دقیقه در رتبه بعدی قرار گرفت.


قابل ذکر است که آیفون 11 پرو کوچکتر تنها 10 ساعت و 5 دقیقه در تست باتری ما دوام آورده است، پس اگر واقعا نگران دوام باتری هستید، باید یک آیفون 11 پرو مکس خریداری کنید.

وقتی شارژ را بررسی می کنیم، خبر خوب این است که اپل در نهایت شارژرهای سریع را در جعبه های بسته بندی آیفون های خود قرار می دهد. خبر بد هم این است که شارژرهای 18 واتی به سرعت شارژهای گوشی های اندروید برتر نیستند. با این شارژر، باتری آیفون 11 پرو مکس تنها در 30 دقیقه به 48 درصد می رسد (این عدد برای آیفون 11 پرو که باتری کوچکتری دارد به 55% در 30 دقیقه می رسد).

این عالی است اما گلکسی نوت 10 پلاس با یک شارژر 25 وات در مدت زمان 30 دقیقه شارژ باتری را به 65% می رساند و وان پلاس 7 پرو با یک شارژر 40 وات در عرض 30 دقیقه به 60 درصد می رسد.

نتیجه گیری

آیفون 11 پرو مکس مجموعه‌ای مملو از نکات مثبت و تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعدد است که تجربه تازه‌ای را پیش روی کاربران سیستم‌عامل iOS قرار می‌دهد. صفحه‌نمایش دستگاه با وجود یکسان بودن اندازه و رزولوشن نسبت به گذشته، نمونه‌ای روشن‌تر و با کیفیت‌تر با کنتراست بالاتر و نمایش صحیح رنگ‌هاست که یافتن نمونه‌ دومی برای آن در اندروید چندان آسان به نظر نمی‌رسد. شیشه مات بخش پشتی با مقاومت در برابر اثرات انگشت، دستاورد قابل تقدیری در طراحی این مدل به حساب می‌آید که به خصوص در رنگ‌های تیره‌تر، ارزش خود را بیش از اندازه نشان می‌دهد. نوار فلزی پیرامونی و حذف نوشته‌های بخش پشتی که برای اولین بار در یک گوشی آیفون رخ داده است از دیگر نکات مثبت در طراحی این مدل به حساب می‌آیند.

در سوی دیگر لنزهای سه‌گانه دوربین در بخش پشتی، حداقل از نگاه برخی از کاربران، منظره جالب‌توجه‌ای را به نمایش نگذاشته و ابعاد بزرگ و برجستگی آن‌ها در طراحی این مدل تأثیر منفی برجای گذاشته است. عملکرد بخش پردازشی گوشی تمامی رقبای این مدل را به چالش می‌کشد و به راحتی از سد تمامی پرچمداران اندرویدی حتی نمونه‌های گیمینگ گران‌قیمت نیز عبور می‌کند. در زمینه دوربین با تجربه بهبود یافته‌ای نسبت به گذشته روبرو می‌شویم جایی‌که نه‌تنها دوربین اصلی شرایط بسیار مطلوبی را ارائه می‌کند بلکه افزوده شدن دوربین واید نیز سناریوهای تازه‌ای را پیش روی کاربران قرار می‌دهد البته این دوربین واید در سوژه‌های با نور کم چندان کاربردی نداشته و به‌خصوص در شب افت کیفیت شدیدی را تجربه می‌کند. ارتقاء کیفیت دوربین سلفی دستگاه نه‌تنها به کیفیت بالاتر عکس‌های این دوربین منجر شده بلکه در سرعت بازگشایی مکانیزم تشخیص چهره نیز تأثیر مثبتی بر جای گذاشته است.

دوام باتری آیفون 11 پرو مکس در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و حضور شارژر سریع نیز تجربه مثبت تازه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در سمت نکات منفی این گوشی جدا از موارد تکراری و آشنایی مثل نبود جک هدست، ناچ بزرگ و نازیبای بالای صفحه‌نمایش و بلاتکلیفی کاربران در رابطه با حضور یک فایل منیجر درون دستگاه، بیش از همه چیز باید از وزن و ابعاد بالای گوشی یاد کرد که حمل و جابجایی آن را برای بسیاری از افراد مشکل می‌کند. برجستگی دوربین‌های بخش پشتی، در نظر گرفته نشدن فوکوس خودکار برای دوربین واید، ادامه استفاده از پورت Lightning و البته قیمت بسیار گران‌ لیست نکات منفی این مدل را تکمیل می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی ایفون 11 پرو مکس ,خرید ایفون 11 پرو مکس ,قیمت ایفون 11 پرو مکس ,مشخصات ایفون 11 پرو مکس ,گوشی iphone 11 pro max, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 69 تاريخ : جمعه 14 آذر 1399 ساعت: 0:51

بررسی نوکیا 130

 

گوشی موبایل کلاسیک «نوکیا (۲۰۱۷)۱۳۰ دو سیم کارت» برای کاربرانی طراحی و تولید شده است که انتظار زیادی از گوشی‌های موبایل خود ندارند. مطمئنا کاربران گوشی‌های ساده و ارزان‌قیمتی چون نوکیا ۱۳۰، تقاضای زیاد و دور از ذهنی از گوشی خود ندارند؛ زیرا اصلی‌ترین هدف این افراد از تلفن همراه خود، برقراری تماس و فرستادن پیامک به بهترین شکل ممکن است. نوکیا در طراحی ۱۳۰، صفحه‌کلیدی قرار داده است که تایپ و ارسال پیامک با آن بسیار آسان خواهد بود؛ همچنین این محصول از دو سیم‌کارت در سایز اصلی پشتیبانی می‌کند و حدودا ۷۰ گرم است. نوکیا، ۱۳۰ را به نمایشگری ۱٫۸اینچی مجهز کرده که از نوع LCD‌ بوده و در ساخت آن از فناوری‌ TFT‌ بهره گرفته شده است. این نمایشگر می‌تواند ۶۵ هزار رنگ را نمایش دهد و با‌ توجه به ابعادش، تراکم پیکسلی ۱۱۱ پیکسل بر هر اینچ را به تصویر بکشد. همان‌طورکه اشاره شد، شما به‌عنوان کاربر می‌توانید دو سیم‎کارت را در سایز اصلی درون شیارهای ۱۳۰ قرار دهید و از آن برای برقراری ارتباط استفاده کنید. بد نیست بدانید این دو سیم‌کارت، فقط از شبکه ۲G‌ پشتیبانی می‌کنند و به شبکه‌های دیگر اینترنت دسترسی ندارند. از دیگر راه‌های ارتباطی در محصول جدید نوکیا می‌توانیم به رادیو‌ FM‌ اشاره کنیم. یک دوربین با کیفیت VGA هم برای این گوشی در نظر گرفته شده و عکاسی احتمالا آخرین کاری است که کاربر با ۱۳۰ می‌کند. وظیفه‌ی تامین انرژی این مجموعه‌ امکانات در ۱۳۰، به باتری لیتیوم‌یونی با ظرفیت ۱۰۲۰ میلی‌آمپرساعت سپرده شده است که با یک‌بار شارژ کامل می‌تواند امکان ۱۵ ساعت مکالمه را برای کاربران فراهم کند. اگر قصد خرید نوکیا 130 را دارید با ما همراه باشید.

بررسی nokia 130

مشخصات کلی گوشی نوکیا 130

مشخصات کلی: ابعاد: 13.9 × 45.5 × 106 میلی‌متر – وزن: 67.9 گرم
حافظه: حافظه داخلی 4 مگابایت – قابلیت نصب حافظه جانبی microSD با ظرفیت 32 گیگابایت – امکان ذخیره 500 شماره تلفن
صفحه نمایش: صفحه نمایش از نوع TFT – سایز صفحه نمایش: 1.8 اینچ – دارای رزولوشن 160 × 128 پیکسل – تراکم پیکسلی: 114 پیکسل بر هر اینچ
باتری: لیتیوم یونی با ظرفیت 1020 میلی آمپر ساعتی – 624 ساعت در حالت آماده به کار – 13 ساعت مکالمه – 46 ساعت پخش موسیقی
سایر مشخصات: دو سیم کارت – رادیو – microUSB نسخه 2.0 – پشتیبانی از 2G – دارای خروجی صدا 3.5 میلی متری – بلوتوث – پشتیبانی از SMS – امکان پخش صدای بلند – دارای چراغ قوه
شرکت سازنده: Nokia

برای اطلاع از قیمت و خرید گوشی کلیک کنید.

 

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی نوکیا 130 ,خرید گوشی نوکیا 130 ,قیمت نوکیا 130 ,مشخصات نوکیا 130 ,گوشی نوکیا 130 ,گوشی nokia 130, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 67 تاريخ : شنبه 8 آذر 1399 ساعت: 22:23

بررسی ایفون 11 اپل

 

آیفون ۱۱ تمامی اهداف آیفون XR را دنبال می‌کند. آیفون XR عملکرد بسیار خوبی داشت و در عین حال مقرون به صرفه بود. سریع، رنگارنگ و دوربین قدرتمند از مولفه‌های موفقیت آیفون XR بودند که در آیفون ۱۱ هم شاهد آن‌ها هستیم اما آیا این دستگاه ارزش خرید دارد؟ بیاید با هم آیفون ۱۱ بررسی کنیم. برای اطلاع از قیمت ایفون 11 کلیک کنید.

بررسی گوشی آیفون 11

طراحی

 اپل ثابت کرده که چندان تمایلی به ایجاد تغییرات ظاهری در آیفون هایش ندارد و سبک طراحی آیفون هایش را برای چند سال متوالی یکسان نگه می‌دارد! در همین راستا سبک طراحی و ظاهر iPhone 11 هم تقریبا مشابه با سبک طراحی و ظاهر iPhone XR است. فریم اصلی این گوشی مثل آیفون XR از آلومینیوم سری 7000 ساخته شده و قاب پشت و پنل جلوی آن با شیشه ضد خش پوشانده می‌شوند. حتی اندازه بدنه دستگاه هم کاملا مشابه با آیفون ایکس آر در نظر گرفته شده و ابعاد 8.3 در 75.7 در 150.9 میلیمتری را ارائه می‌کند. وزن گوشی هم به چیزی در حدود 194 گرم می‌رسد که دقیقا مشابه با وزن آیفون XR است. گوشی قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی eSIM را دارد که امکان استفاده از یک شماره مجازی در کنار سیم کارت اصلی گوشی را میسر می‌سازد، البته برای استفاده از این قابلیت باید حتما اپراتور سرویس دهنده سیم کارت از این تکنولوژی پشتیبانی به عمل آورد. ظاهرا نسخه‌ای از آیفون 11 با امکان پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت نانو فیزیکی هم در کشور چین عرضه می‌شود.

یکی از پیشرفت هایی که در طراحی آیفون 11 به وجود آمده مربوط به پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP68 می‌شود که به موجب آن دستگاه در عمق 2 متری آب تا 30 دقیقه دوام می‌آورد. لازم به ذکر است که آیفون XR از استاندارد IP67 پشتیبانی به عمل می‌آورد. آیفون 11 از قابلیت تشخیص چهره اپل یا همان فیس آیدی (Face ID) پشتیبانی به عمل می‌آورد و به راحتی می‌توان از این قابلیت برای آنلاک نمایشگر استفاده کرد. در بررسی آیفون 11 اپل قدرت و دقت بالای قابلیت فیس آیدی به وضوح قابل درک بود و حتی در محیط های تاریک هم توانستیم بدون مشکل با این قابلیت قفل نمایشگر را آنلاک کنیم.

وقتی از نمای رو به رو به گوشی iPhone 11 نگاه کنید خیلی جذب آن نخواهید شد چون ویژگی خاصی توسط دستگاه ارائه نمی‌شود و گوشی از نمای رو به رو کاملا مشابه با همان آیفون XR سال گذشته اپل است. صفحه نمایش آن حاشیه های نسبتا باریکی دارد و در بخش فوقانی نمایشگر هم نوار مشکلی رنگی تعبیه شده که لنز دوربین سلفی، سنسورهای جلو و متعلقات فیس آیدی را در بر می‌گیرد. وقتی آیفون 11 را برگردانید و از نمای پشت به آن نگاه کنید فقط یک تغییر در آن احساس خواهید کرد که مربوط به لنز دوربین اصلی دستگاه می‌شود! دوربین اصلی این گوشی برخلاف iPhone XR از دو لنز تشکیل شده که به صورت عمودی در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند.

اپل در محل نصب لنز دوربین اصلی آیفون 11 یک بخش فلزی و مربعی شکل را هم تعبیه کرده که کمی ظاهر دستگاه را متفاوت جلوه می‌دهد. لوگوی اپل مثل همیشه در وسط قاب پشت گوشی تعبیه شده و یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی محصول در نظر گرفته شده است. اپل گوشی آیفون 11 را در رنگ های متنوعی روانه بازار کرد که شامل رنگ های مشکی، سبز، زرد، بنفش، قرمز و سفید می‌شود. وقتی iPhone 11 اپل را در دست بگیرید حس خوبی به شما منتقل خواهد شد اما باید اعتراف کنیم که در دست گرفتن این گوشی حس خیلی متفاوت و منحصر به فردی را به شما منتقل نمی‌کند. به عقیده ما کیفیت ساخت و طراحی گوشی iPhone 11 بالاست و بدون شک این موضوع از ویژگی های مثبت دستگاه خواهد بود اما این اسمارتفون از نظر ظاهری خیلی حرفی برای گفتن ندارد و مشابه بودن آن با iPhone XR اصلا جالب به نظر نمی‌رسد.

صفحه نمایش

آیفون 11 نسبت به آیفون ایکس آر تغییراتی داشته ولی در زمینه نمایشگر این دستگاه فرقی با نمونه قبلی خود نمی‌کند. این گوشی از یک پنل 6.1 اینچی IPS LCD از نوع Liquid Retina بهره می‌برد که در بالای آن یک ناچ بزرگ به چشم می‌خورد و در هر اینچ آن 326 پیکسل وجود دارد.

رزولوشن واقعی صفحه نمایش این محصول اپل 1792*828 پیکسل است که نشان‌دهنده کیفیت مناسب تصاویر می‌باشد بنابراین از این نظر نه ضعیف است و نه قوی. مطمئناً هنگام مشاهده تصاویر و تماشای فیلم یا مطالعه متون، متوجه کیفیت قابل قبول این نمایشگر خواهید شد و چه‌بسا اصلاً به تراکم پیکسلی نسبتاً متوسط آن هم توجهی نکنید. البته توضیحاتی که دادیم تا زمانی پابرجا هستند که شما این دستگاه را در برابر مدل‌های پیشرفته‌ترش یعنی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس قرار ندهید زیرا در آن شرایط خواهد بود که متوجه می‌شوید که رزولوشن این دستگاه چندان هم بالا نیست.

نقد و بررسی تخصصی اپل آیفون 11

دیگر ویژگی که در آیفون 11 اثری از آن وجود ندارد، قابلیت پخش تصاویر و فیلم‌ها با کیفیت HDR و Dolby Vision می‌باشد. به نظر می‌رسد دلیل رخ دادن چنین اتفاقی این باشد که نشان دادن محتواها با کیفیت HDR نیازمند کنتراست بالاست که دست‌یابی به این مشخصه تنها در نمایشگرهای OLED امکان‌پذیر است و از آن جایی که پنل موجود در این گوشی از نوع LCD می‌باشد، نمی‌توانیم عکس‌ها و ویدیوها را با این کیفیت ببینیم.

بر خلاف وجود این ضعف نسبتاً مهم، ویژگی True Tone در اختیار کاربران قرار گرفته است. این قابلیت باعث می‌شود تعادل رنگ سفید با استفاده از سنسورهای نوری شش لایه‌ای برقرار گردد. به علاوه، الگوریتمی که چنین تعادلی به وجود می‌آورد، سبب خواهد شد تا قسمت‌های سفید یا خاکستری صفحه نمایش دقیق‌تر دیده شوند.

ضمن اینکه درست مانند سایر آیفون‌ها، تأخیر لمس آیفون 11 هم روی 120 هرتز تنظیم شده و نرخ بازسازی آن 60 هرتز است.

بر اساس ادعای اپل، نهایت روشنایی این گوشی به 625 نیت می‌رسد و نرخ کنتراست آن هم 1400:1 خواهد بود. در آزمایش‌های انجام شده، عدد به ثبت رسیده برای حداکثر روشنایی این دستگاه 644 و نرخ کنتراست نیز 1500:1 بود.

نمایشگر به کار رفته در آیفون 11 از دقت رنگ فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد و تفاوت رنگی آن 1.1 می‌باشد ولی در حالت sRGB این رقم به 2.4 افزایش می‌یابد. آیفون 11 دارای توانایی پخش تصاویر با سیستم DCI-P3 است و زمانی که محتوایی این کیفیت را داشت، خودِ گوشی به صورت اتوماتیک سیستم پخش رنگ نامبرده را فعال خواهد کرد.

یکی از نقاط قوت در مورد صفحه نمایش آیفون 11 این است که حتی اگر شما از حداقل میزان روشنایی یعنی به اندازه 2.3 نیت هم بهره ببرید، دقت رنگ هیچ تغییری نکرده و همان کیفیت بالای خودش را حفظ خواهد کرد.

دوربین

همچون آیفون 11 Pro، آیفون 11 جدید شامل یک دوربین بزرگ در بخش پشتی گوشی، به همراه دو حسگر با طراحی مربع شکل است (آیفون XR فقط یک دوربین داشت). 


واقعیت این است که این طراحی چهارگوشِ پشت گوشی جالب است، چون به فضای اضافی و چهارگوش نیازی ندارد- و می تواند بخش لوزی باریکی داشته باشد که قسمت پشت آیفون XS را زینت می دهد. حسگرها بزرگتر به نظر می رسند، بنابراین قرار دادن آنها در ناحیه باریکتر لزوماً توجیه معقولی ندارد. 
اما شرکت اپل ظاهراً می خواهد کاربران احساس کنند هویت تصویری مشترکی در این سه نوع مدل آیفون 11 وجود دارد که دارای بلوک چهارگوش یکسانی در پشت شان هستند. 
اما این بلوک واقعاً چه کار می کند؟ هر دو حسگر آن فعال و از نوع MP 12 هستند. اما، با وجود لنزهای استانداردش به علاوه لنزهای زاویه باز، شما می توانید با انتخاب گزینه عکس فوری آنها را به صورت زیر جابجا نمایید تا بخش وسیعتری از صحنه را مشاهده کنید: 
به همراه قابلیت های دیگر آن که فراتر از ترکیب آن با یک حسگر دیگر هستند، قدرت این دوربین مهیج ترین ویژگی آیفون 11 جدید محسوب می شود- که حالا در آن دو حسگر MP 12 قرار دارد، یک حسگر طبیعی با زاویه باز به همراه یک حسگر با زاویه بسیار گسترده که میدان دید تصویر را وسیعتر می سازد. 
اولاً سیستم ترکیب عمق (Deep Fusion) بر روی این گوشی نصب شده است (این همان چیزی است که ما شانس نداشتیم آن را امتحان نماییم). حتی قبل از آن که روی کلید شاتر دوربین فشار بیاورید و نیز گزینه تصویربرداری از راه دور را انتخاب نمایید، این سیستم هشت فریم عکس برای شما می گیرد. 
موتور عصبی تراشه پرقدرت چیپست بایونیک A13 هم می تواند به دقت هر چیزی را که می بیند تشخیص بدهد و بهترین پیکسل را از هر فریم عکس انتخاب کند- یعنی به گفته شرکت اپل، شما دوربینی در اختیار دارید که معادل با محصولات شرکت مد ساینس (Mad Science) است. 
در دموی ما گزینه های حالت شب (Night Mode) جذاب هستند- وقتی در وضعیت درخشندگی کم قرار می گیرد، به کاربران گوشی گفته خواهد شد به مدت 3-1 ثانیه گوشی را در وضعیت ثابت نگه دارند تا گوشی به حالت شبانه خود بازگردد که در دموی ما واقعاً درخشان و روشن به نظر می رسد- انتظار داریم شاهد مقایسه نمونه های مشابه این گوشی در مدل هایی همچون گوگل پیکسل 3 و سامسونگ گلکسی S10 باشیم.  
البته شما هنوز هم می توانید عکس هایی را با زمینه براق و با استفاده از وضعیت Portrait Mode  و ماسک کردن بهینه برای تولید عکس هایی با کیفیت استودیو بگیرید.          
دوربین روی گوشی نیز بهبود یافته است- حسگر به 12 مگاپیکسل ارتقاء یافته تا هنگامیکه گوشی را به سوی منظره می چرخانید گرفتن تصاویری با زاویه باز برای شما آسان شود، و شما بتوانید عکس های سلفی با حرکت آرام بگیرید (شرکت اپل هم با کمال گستاخی آنها را Slofies می نامد). 
راستش را بخواهید به خاطر ترس از نظرات مردم، ما این موضوع را آزمایش نکردیم- اما برخی از سیستم های دمو توئیتر برای ما چشمگیر بودند (اگر با چنین چیزی برخورد کنید، تمایل دارید در آن قابلیت جدیدی وجود داشته باشد). 
دوربین بخش جلوی گوشی هم دارای وضعیت زاویه باز است که در آن برد دوربین با چرخاندن آن به سوی وضعیت منظره Landscape Mode افزایش خواهد یافت- چرخش و گسترش خودکار برای افرادی واقعاً جذاب است که می کوشند چند نفر را به صورت گروهی در کنار یکدیگر قرار بدهند و از آنها عکس بگیرند. 
کیفیت تصویر ویدئویی نیز بهبود یافته است، به نحوی که در حال حاضر گوشی می تواند با سرعت 4K و به صورت روان با سرعت 60fps عکس بگیرد- از لحاظ توان کلی، قابلیت آیفون 11 پرو را ندارد ، اما به نظر ما کیفیت آن بهتر شده و نسبت به گذشته رنگارنگتر شده است. 
قطعاً این دوربین جذابترین بخش آیفون 11 به شمار می رود، و با توجه به قیمت پایینش در واقع می تواند به فروش این گوشی کمک کند. 

باتری گوشی ایفون 11

نکته عجیب با توجه به آغاز یکپارچه سازی پورت های شارژ در سرتاسر جهان و همه گوشی های هوشمند این است که اپل همچنان اصرار به استفاده از لایتنینگ دارد و فعلا خیال ندارد که به سمت استفاده از USB-C یا همان تایپ سی برود. در لبه پایینی آیفون ۱۱ (iphone 11) نیز این پورت قدیمی آیفون دیده می شود و البته اسپیکر های گوشی نیز در این قسمت جاگذاری شده است که بتواند صدای با کیفیت مطلوب تری را به گوش مشتری برساند.

به طور کلی به جز حاشیه های قطور صفحه جلوی گوشی که حجم زیادی از نمایشگر را اشغال کرده به نوعی از زیبایی کار کاسته است، در طراحی  آیفون 11 زیبایی خاصی دیده می شود که می تواند مشتری را تا حد زیادی راضی نگه دارد که از یک گوشی با کیفیت و با طراحی مناسب استفاده می کند.

نتیجه گیری

آیفون ۱۱ یک گوشی هوشمند خوب است اما عالی نیست! نمایشگر آن زیباست اما کیفیت اولد را به ما نمی‌دهد. عمر باتری آن مناسب است اما شارژ آن با شارژر درون جعبه ناامید کننده است. این شارژر برای شارژ شبانه مناسب است اما اگر قصد خرید این دستگاه را دارید پیشنهاد می‌کند آداپتور شارژ سریع را هم همراه آن تهیه کنید. من یک احساس عجیب دارم! آیفون ۱۱ به صورت ناخودآگاه مرا به سمت آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس هل می‌دهد که دارای صفحه نمایش‌های بهتر، عمر باتری بیشتر و دوربین قدرتمندتر هستند.

با این حال با در نظر گرفتن قیمت آیفون ۱۱ یک گوشی مقرون به صرفه و یک نقطه ورود عالی برای اکو سیستم اپل است. تهیه این آیفون را به دارندگان آیفون XR توصیه نمی‌کنم چون تنها تفاوت واقعی را می‌توان دوربین سوپرواید دانست. به احتمال زیاد شما هنگام استفاده روزانه متوجه عملکرد سریعتر یا عمر باتری بهتر نخواهید شد. با این حال آیفون ۱۱ برای دارندگان آیفون‌های قدیمی که قصد خرید سری پرو را ندارند، یک ارتقا عالی است. برای اطلاع از قیمت ها و خرید گوشی کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی ایفون 11 ,خرید گوشی ایفون 11 ,قیمت ایفون 11 ,مشخصات ایفون 11 ,گوشی ایفون 11 اپل, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 74 تاريخ : شنبه 8 آذر 1399 ساعت: 20:11

بررسی گوشی ایفون 12 اپل

 

همیشه شاهد گوشی های متفاوت و بسیار جذاب از سوی شرکت آمریکایی اپل برای بازار های جهانی بوده ایم و این بار نیز شاهد یک اتفاق هوشمندانه و بسیار جذاب دیگر از سوی این شرکت قدرتمند بازار موبایل هستیم، بله سری ایفون 12 شرکت اپل که در ۴ نسخه ارائه داده شده است و یکی از قدرتمندترین و همچنین جذاب ترین سری های جدید شرکت اپل بعد از سری آیفون ۱۱ محسوب می شود که با طراحی خاطره انگیز آیفون ۵ و آیفون ۵ اس ساخته شده است.

این سری دارای طراحی بسیار جذاب و فوق العاده ای می باشد که از شکل کلی لبه های خمیده پشتیبانی نمی کند و این بار شاهد یک طراحی با فریم تخت و صاف هستیم که یک انتخاب هوشمندانه و بسیار جذابی را از خود به نمایش می گذارد و قطعا شاهد قابلیت هایی هستیم که شرکت اپل در طراحی این سری قدرتمند قرار داده است که کمک بسیار زیادی به پر فروش بودن این گوشی در سطح بازار جهانی دارد.

جذاب بودن بخش طراحی این گوشی یک طرف، سخت افزار قدرتمند و فناوری های استفاده شده در این محصول نیز یک طرف که واقعا کاربر را در مواجه شدن با اعداد و ارقامی که برای کیفیت سخت افزاری و مشخصات فنی این محصول قرار داده شده است دچار یک وسوسه وحشتناک عجیب و خاص می کند، در این مقاله قصد نقد و بررسی گوشی آیفون ۱۲ اپل را داریم که میانه ترین گوشی این شرکت در سری جدید محسوب می شود که به احتمال زیاد پر فروش ترین نسخه نیز باشد.

بررسی گوشی آیفون 12

نمایشگر

گوشی جدید آیفون مجهز به نمایشگر 6.1 اینچ Super Retina XDR OLED با وضوح 1170×2532 پیکسل بوده و نسبت ابعاد تصویر آن هم معادل 9:19.5 است. اینطور که پیداست، شرکت اول سعی کرده است نمایشگر باکیفیت را در مدل پایه آیفون 12 قرار دهد و بدین ترتیب، گامی قابل توجه برای افزایش کیفیت قطعات در مدل‌های ارزان قیمت، بردارد که می‌تواند سیگنال مثبت را برای کاربران و خریداران ارسال کند.

شاید برای شما جای سوال باشد که آیا این مسئله می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد؟ بله، قطعا همینطور بوده و ارزش آن هنگام مشاهده تصاویر، فایل‌های ویدیویی و سایر موارد، بیشتر هم احساس خواهد شد.

با این که در سال‌های گذشته، انتقادها به شرکت اپل مبنی بر عدم استفاده از قابلیت‌های جدید در نمایشگر، زیاد بود، اما این موضوع در آیفون 12، کمتر بوده و می‌توان عملکرد اپل را مثبت ارزیابی کرد. همچنین نمایشگر آیفون 12 را باید یک صفحه نمایش 120 هرتز معرفی کنیم که نرخ تازه‌سازی بالای آن، موجب ایجاد تعادل میان محصول جدید اپل و سایر گوشی‌های اندرویدی می‌شود.

بر اساس آزمایش‌های انجام شده، باید گفت روشنایی آیفون 12، اندکی کمتر از آیفون 12 پرو بوده و این در حالی‌ست که هنگام نمایش محتوای HDR از حداکثر میزان روشنایی صفحه برخوردار خواهد بود. همچنین نمای نمایشگر در طول روز، اندکی تاریک‌تر بوده که اگر از این مسئله بگذریم، می‌توانیم بگوییم تاثیر قابل قبولی در افزایش دوام باتری خواهد داشت. لازم به ذکر است نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی آیفون را باید 86 درصد عنوان کنیم که پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده است.

دوربین

برای بخش دوربین نیز شاهد استفاده از ترکیب دوگانه با بهره گیری از دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی هستیم که این شرکت توانسته عملکرد مناسب و بسیار حرفه ای را به همراه داشته باشد و قدرت بالایی را برای ثبت تصاویر قابل توجه و بسیار زیاد به همراه داشته باشد. حالت های واید و اولترا واید نیز در بخش ثبت تصاویر این گوشی وجود دارد.

کیفیت فیلمبرداری نیز در این گوشی از حالت های ۴K با نرخ تازه سازی ۳۰ و ۶۰ فریم بهره می برد که قدرت بسیار بالایی دارد و در نتیجه شاهد خروجی بسیار حرفه ای و قدرتمند از سوی اپل برای این بخش هستیم که در ایده آل ترین حالت ممکن مورد طراحی و ساخت قرار گرفته است و نمونه تصاویر جذاب و فوق العاده ای را از خود به نمایش می گذارد.

فناوری استفاده شده در این گوشی با تکنولوژی Dolby Vision HDR ساخته شده است و تجربه قابل توجه و بسیار ایده آلی دارد و در نهایت شاهد خروجی بسیار مناسب و خوبی از سوی این شرکت هستیم، اتفاقاتی که اپل برای بخش دوربین به وجود آورده واقعا از قدرت و کیفیت قابل توجهی برخوردار می باشد که می توان گفت حالتی بسیار ایده آل و مناسبی را به نمایش می گذارد.

برای دوربین سلفی نیز از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده است که قابلیت ثبت تصاویر واید را به عهده دارد و قابلیت فیلمبرداری ۴K در حالت های ۳۰ و ۶۰ فریم را دارد که برای دوربین سلفی یک قابلیت فوق العاده و بسیار جذاب محسوب می شود و به نوعی طبق گفته دوستان رسانه ای خدایی برای خودش هستش که تجربه خوبی هنگام کار کردن به خود اختصاص داده است.برای بخش دوربین نیز شاهد استفاده از ترکیب دوگانه با بهره گیری از دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی هستیم که این شرکت توانسته عملکرد مناسب و بسیار حرفه ای را به همراه داشته باشد و قدرت بالایی را برای ثبت تصاویر قابل توجه و بسیار زیاد به همراه داشته باشد. حالت های واید و اولترا واید نیز در بخش ثبت تصاویر این گوشی وجود دارد.

کیفیت فیلمبرداری نیز در این گوشی از حالت های ۴K با نرخ تازه سازی ۳۰ و ۶۰ فریم بهره می برد که قدرت بسیار بالایی دارد و در نتیجه شاهد خروجی بسیار حرفه ای و قدرتمند از سوی اپل برای این بخش هستیم که در ایده آل ترین حالت ممکن مورد طراحی و ساخت قرار گرفته است و نمونه تصاویر جذاب و فوق العاده ای را از خود به نمایش می گذارد.

فناوری استفاده شده در این گوشی با تکنولوژی Dolby Vision HDR ساخته شده است و تجربه قابل توجه و بسیار ایده آلی دارد و در نهایت شاهد خروجی بسیار مناسب و خوبی از سوی این شرکت هستیم، اتفاقاتی که اپل برای بخش دوربین به وجود آورده واقعا از قدرت و کیفیت قابل توجهی برخوردار می باشد که می توان گفت حالتی بسیار ایده آل و مناسبی را به نمایش می گذارد.

برای دوربین سلفی نیز از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده است که قابلیت ثبت تصاویر واید را به عهده دارد و قابلیت فیلمبرداری ۴K در حالت های ۳۰ و ۶۰ فریم را دارد که برای دوربین سلفی یک قابلیت فوق العاده و بسیار جذاب محسوب می شود و به نوعی طبق گفته دوستان رسانه ای خدایی برای خودش هستش که تجربه خوبی هنگام کار کردن به خود اختصاص داده است.

باتری گوشی آیفون 12

اگر اخبارهای مربوط به محصولات اپل را دنبال کرده باشید، حتماً شنیده اید که در مدل iPhone 12 قرار است شارژرهای بی سیم برای کاربران ارائه شود.

در رونمایی این محصول نیز این شرکت دوباره اعلام کرد که قرار است از شارژرهای بهره گرفته از تکنولوژی MagSafe استفاده کند.

این شارژرها ۱۵ واتی بوده و بهره گرفته از استاندار Qi می باشد. به این ترتیب با استفاده از MagSafe نیروی مغناطیسی شارژ وایرلس سریعتر شده و امنیت بیشتری دارد.

سخن پایانی

اگر شما جزو کاربرانی هستید که نسخه جدید آیفون را به هر قیمتی می خواهید خرید کنید، این گوشی برای شما یک انتخاب جذاب و قدرتمندی محسوب می شود، اما اگر جزو کاربرانی هستید که می خواهید بهترین عملکرد را نسبت به نسخه های عرضه شده آیفون داشته باشید، این گوشی مناسب شما نمی باشد و قطعا از قابلیت های قابل توجهی برخوردار نخواهد بود. اگر به دنبال یک سایت معتبر برای خرید آنلاین گوشی هستید همین حالا کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی ایفون 12 ,قیمت ایفون 12 ,خرید ایفون 12 ,گوشی ایفون 12 ,مشخصات ایفون 12, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 72 تاريخ : جمعه 7 آذر 1399 ساعت: 1:19


بررسی اپل واچ 6

ساعت‌های هوشمند اپل جزء بهترین ساعت‌های هوشمند بازار هستند. اپل واچ‌ها از همان نسل اول با طراحی جذاب و امکانات زیادی که به همراه داشتند توانستند نظر بسیاری از کارشناسان و کاربران را به خود جلب کنند. همین موضوع باعث شده که اپل بتواند به تنهایی نیمی از بازار ساعت‌های هوشمند را در اختیار بگیرد.

طبق روال همیشگی اپل، این غول کوپرتینویی در رویداد 15 سپتامبر امسال از نسل ششم ساعت‌های هوشمند خود موسوم به اپل واچ 6 پرده برداری کرد. تفاوتی که رویداد امسال با سال‌های گذشته داشت این بود که اپل واچ 6 در غیاب سری پرچمدار آیفون 12 معرفی شد. به جای آن این شرکت تصمیم گرفت از اولین نسل ساعت‌های هوشمند اقصادی خود موسوم به اپل واچ SE رونمایی کند که در مقاله‌ای دیگر به نقد و بررسی آن می‌پردازیم.

در اینجا قصد داریم اپل واچ 6 را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم و نگاهی به نکات مثبت و منفی ساعت هوشمند پرچمدار اپل بیندازیم. اگر قصد خرید اپل واچ 6 را دارید، در ادامه با ما همراه باشید:

ویژگی های اپل واچ سری 6

طراحی 

اپل واچ سری 6 در 11 رنگ و سه ماده: آلومینیوم ، فولاد ضد زنگ صیقلی و تیتانیوم براق ارائه می شود. گرچه فولاد ضد زنگ گرافیت اکنون جایگزین (Space Black) شده است. و یک ورق فولاد ضد زنگ طلای جدید وجود دارد که از جواهرات الهام گرفته است.

قابلیت کنترل اکسیژن خون

این ساعت هوشمند مجهز به سیستم هوشمند کنترل اکسیژن خون است و قابلیت حساب کردن سطح اکسیژن خون  در کمتر از ۱۵ ثانیه را دارد. این قابلیت که SpO2 نیز شناخته می‌شودف برای کودکان نیز قابل اجرا است. اپل واچ سری ۶ با این ویژگی قادر است تا به طور مداوم سطح اکسیژن خون کاربر را اندازه‌گیری کند و این قابلیت برای زمانی که ورزش می‌کنید، بسیار کاربردی است.

برای مثال، هنگامی که در حین ورزش کردن و یا سایر فعالیت‌ها، دچار افت سطح اکسیژن در خون شوید، اپل واچ سری ۶ به شما هشدار خواهد داد.

قابلیت ورزشی

فعالیت‌های فیزیکی زیادی بر سلامتی اثر دارند که می‌توانند توسط اپل واچ نیز کنترل شوند. آیتم‌هایی همچون سطح اکسیژن خون، ردیابی خواب و برآورد میزان فعالیت، ورزش و انجام حرکات تمرینی از جمله این فاکتورها هستند.

آشنایی و شناخت ۴ ترفند جذاب برای ساعت هوشمند apple watch
اپل، همه‌ی این ویژگی‌ها را در اپل واچ ۶ گنجانده است. در اپل واچ ۶ قابلیت ارائه برنامه‌های ورزشی نیز قرار گرفته است که البته برای استفاده از آن باید به صورت ماهیانه ۹.۹۹ دلار پرداخت کنید.

 

تنظیمات خانواده 

با قابلیت Family Setup، پدر و مادرها می‌توانند از طریق اپل واچ بر روی رفت آمد فرزندان‌شان کنترل کامل داشته باشند. در واقع این ویژگی لوکیشن دقیق فرزندشان را به آن‌ها نشان خواهد داد.

از سوی دیگر از طریق imessage نیز می‌توانند متوجه شوند که چه کسانی با کودک‌شان در ارتباط است. برای پیگیری این قابلیت‌ها نیازی نیست که کودک هم گوشی آیفون داشته باشد! بلکه از طریق اپل واچ سری ششم این ویژگی‌ها ممکن می‌شود.

 

قابلیت پایش خواب

بسیاری از کاربران اپل، خواهان ایجاد چنین قابلیتی برای اپل واچ بودند و حال یا اپل واچ سری ۶ می‌توان کیفیت خواب را با استفاده از این ویژگی مانیتور کرد.

جمع بندی

درست است که فرق زیادی بین اپل واچ 5 و 6 وجود ندارد، اما سنسور کنترل اکسیژن خون می‌تواند یک ابزار مفید برای شما باشد، مخصوصا زمانی که بر روی موضوعی مانند اهمیت آگاهی شما درباره سلامت شخصی تاکید می‌کند.

باید از چیزهایی مانند نرم‌افزار خوب این ساعت و حتی طراحی باریک سری 6 تشکر کرد، اما باز هم اپل فقط سعی می‌کند سیستم ساعت هوشمند خود را آپدیت ‌کند. همچنین باید اشاره کرد که به نظر می‌رسد کاربران اهمیتی نمی‌دهند که اپل اولین شرکتی باشد که یک مشخصه را در ساعت خود قرار می‌دهد و تنها موضوعی که برای آنها اهمیت دارد راحتی این اسمارت واچ است.

در اینجا موضوع رقابت از قبل مهم‌تر شده است. سامسونگ گلکسی واچ 3 (Samsung Galxy Watch 3) و فیت بیت سنس (Fitbit Sense) از جمله ساعت‌های هوشمندی هستند که مجهز به سنسور الکتروکاردیوگرام و کنترل اکسیژن خون شده‌اند. حتی باید گفت که اپل واچ اس ای با قیمتی کمتر از اپل واچ 6 عرضه شده است و تقریبا شبیه آن است. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی اپل واچ 6 ,خرید اپل واچ 6 ,مشخصات اپل واچ 6 ,قیمت اپل واچ سری 6 ,خرید اقساطی اپل واچ 6, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 73 تاريخ : پنجشنبه 6 آذر 1399 ساعت: 1:39

بررسی اپل واچ اس ای

 

Apple Watch SE دارای ویژگی های متفاوتی است. مانند سری 6 ، Apple Watch SE از بزرگترین و پیشرفته ترین نمایشگر ساعت ما استفاده می کند ، به شما امکان می دهد در یک نگاه از موارد بسیار بیشتری استفاده کنید. ویژگی تشخیص سقوط به همراه ویژگی های پیشرفته تناسب اندام در اختیار کاربران قرار می گیرد.  این اپل واچ در سه رنگ گلد، مشکی، و سفید در اختیار طرفداران خود قرار خواهد گرفت.

Apple Watch SE از تراشه s5 استفاده می کند که سرعت تولید آن تا چند برابر سریعتر از سری 3 است و به شما امکان می دهد حتی بدون تلفن و مدل های اپل خود تماس تلفنی ، ارسال پیام و موارد دیگر داشته باشید. 

مشتریان عاشق استفاده از ساعت اپل برای تناسب اندام و تمرین هستند و Apple Watch SE دارای ژیروسکوپ ، قطب نما و ارتفاع سنج شتاب سنج سری 6 است و از آنجا که دارای جدیدترین سنسورهای حرکتی است ، این اپل واچ با قیمت 279 دلار از فردا در اختیار مخاطبان قرار می گیرد. اگر قصد خرید اپل واچ اس ای را دارید به شما پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

ویژگی های اپل واچ مدل اس ای

طراحی و نمایشگر

در این قسمت شاهد تغییر خاصی نیستیم. طراحی اپل واچ سری SE تقریبا همان طراحی است که قبلا در دیگر ساعت‌های ساخت اپل دیده بودیم. برخلاف اپل واچ 6 که در دو نسخه فلزی و تیتانیومی عرضه می‌شود ساعت هوشمند Apple Watch SE تنها در نسخه آلومینیومی به فروش می‌رسد. اپل همچنین رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و خاکستری را برای این ساعت در نظر گرفته است.

ساعت هوشمند Apple Watch SE از همان پردازنده S5 که پیشتر در اپل واچ 5 مورد استفاده قرار گرفته بود بهره می‌برد و علاوه بر این اندازه صفحه نمایش آن هم مانند اپل واچ 5 است و حدود 30 درصد بزرگتر از اپل واچ 3 است. با این همه در این ساعت خبری از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن نیست؛ در حالی که اپل واچ 6 و 5 هردو از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. عدم وجود چنین قابلیتی در ساعت هوشمندی که بیش از 250 دلار قیمت دارد یک نقطه ضعف بزرگ به حساب می‌آید، البته تا حدودی هم حق با اپل است؛ زیرا آن‌ها می‌خواهند میان محصولات مختلف خود به خصوص بین این ساعت و اپل واچ 6 تفاوت‌هایی داشته باشند.

همانطور که گفتیم ساعت هوشمند Apple Watch SE در دو سایز 40 و 44 میلی‌متری به فروش می‌رسد. مدل 40 میلی‌متری با رزولوشن 324×394 و مدل 44 میلی‌متری نیز با رزولوشن 368×448 پیکسل عرضه می‌شوند.

امکانات ورزشی و سلامتی

سری اپل واچ برخلاف رقبایی مثل گارمین و فیت‌بیت همواره بیشتر تمرکز خود را بر ارائه ویژگی‌های سلامتی بهداشتی معطوف کرده و ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز از این قاعده مستثنی نیست. این ساعت مانند اپل واچ 6 از شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و همچنین ارتفاع سنج لحظه‌ای بهره می‌برد و افزون بر این از قابلیت تشخیص سقوط، نظارت بر نویز محیط و برقراری تماس اضطراری بین‌المللی برخوردار است؛ ویژگی‌هایی که در اپل واچ 3 وجود ندارند.

با این همه اپل واچ SE برخلاف پرچمدار اپل یعنی اپل واچ 6 به قابلیت سنجش اکسیژن خون و گرفتن نوار قلب مجهز نیست. با این وجود و همزمان با عرضه watchOS 7 این ساعت و دیگر ساعت‌های اپل از اپل واچ 3 به بعد از ویژگی ردیابی خواب پشتیبانی می‌کنند و برنامه جدید Fitness اپل نیز به فهرست برنامه‌های آن‌ها افزوده شده است. اپلیکیشن Fitness دارای تمرینات ورزشی است و در کنار آن‌ها تمرینات رقص‌های مختلف را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

اما جالب‌ترین قابلیتی که به ساعت هوشمند Apple Watch SE افزوده شده است امکان تشخیص شستشوی دست‌ها است. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند که دست‌هایشان را با هدف از میان بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها به درستی شستشو دهند. این ویژگی یک تایمر 20 ثانیه‌ای را به شما نشان می‌دهد تا دست‌هایتان را به درستی و با صرف مدت زمان 20 ثانیه‌ای که از سوی سازمان بهداشت جهانی توصیه شده شستشو دهید. ساعت علاوه بر تایمر با بازخوردهای لمسی و صدا به شما در انجام این فرایند کمک می‌کند.

این قابلیت به طور خودکار و با تشخیص صدای آب و صابون شروع به کار می‌کند و برای همین نیازی نیست هربار که می‌خواستید دست‌هایتان را بشورید به یک برنامه به خصوصی بروید و آن را فعال کنید. البته اپل به صورت پیش‌فرض این ویژگی را غیرفعال کرده، ولی شما می‌توانید با مراجعه به مسیر Settings —> Handwashing و فعال کردن Timer و Haptics این ویژگی را فعال کنید. بعد از فعال کردن این ویژگی و با گذشت زمان می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن Health تاریخچه مربوط به زمان‌هایی که دست‌های خود را شستید و مدت زمانی که برای هر بار شستن دست‌ها زمان گذاشتید را مشاهده کنید.

باتری اپل واچ اس ای

می‌توان دو روز با این ساعت کار کرد تا اینکه نیاز به شارژ مجدد داشته باشد. این بستگی به استفاده شما دارد، اما با استفاده مداوم برای ردیابی ورزش و ردیابی خواب دو روز بیشتر دوام نخواهد آورد. استفاده از آن در طی شب چیزی بین 15 تا 25 درصد از باتری را مصرف می‌کند.

سخن پایانی

اپل واچ اس ای به عنوان نسخه میان رده ساعت‌های هوشمند اپل در سال 2020 توانسته جایگاه خود را در میان محصولات مشابه ثبت کند. این ساعت هوشمند با وجود قیمت ارزان در کنار قابلیت‌های کاربردی زیاد خود که شباهت بسیار زیادی به محصولات دیگر دارد توانسته به عنوان یک محصول رقابتی و کاربردی توجه بسیاری را به خود جذب کند. برای خرید اقساطی محصولات اپل کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی اپل واچ اس ای ,خرید اپل واچ اس ای ,مشخصات اپل واچ se ,قیمت اپل واچ اس ای ,خرید اقساطی اپل واچ اس ای, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 67 تاريخ : پنجشنبه 6 آذر 1399 ساعت: 0:26

بررسی گوشی شیائومی می 9 اس ای

 

بعد از روند امروزی بازار که در آن، اندازه گوشی های هوشمند رفته رفته افزایش می یابد و استفاده از آن ها با یک دست دشوار تر می شود، سازنده های مختلف، مجددا رو به تولید گوشی های هوشمند در اندازه های کوچکتر آورده اند و امسال هم شاهد بکار گیری سیاست مشابه سال گذشته در تولید پرچمداران شیائومی هستیم. در واقع یک نسخه ضعیف تر و با اندازه کوچک تر از Mi 9 معرفی شده است که با نام Mi 9 SE شناخته می شود.

اما نسخه ضعیف تر به معنای یک محصول ضعیف نیست و این گوشی به راحتی به عنوان یکی از بهترین میان رده های موجود در بازار شناخته می شود. این گوشی به تراشه جدید و قدرتمند اسنپدراگون 712 مجهز شده و در قسمت پشتی آن شاهد دوربین سه گانه با لنز های مختلف عریض، فوق عریض و تله فوتو هستیم. همچنین شیائومی برخلاف برخی برند های دیگر، ساختار شیشه و فلزی را برای محصول میان رده خود حفظ کرده و Mi 9 SE همانند برادر گران قیمت خود، از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می برد.

گذشته از این موارد، قیمت پایین که برگ برنده محصولات شیائومی بوده، در این محصول نیز صدق می کند و از این رو Mi 9 SE رقیب سر سختی برای سایر میان رده های بازار خواهد بود. تمامی این موارد نشان می دهند که در این بررسی، با یک محصول بسیار جذاب رو به رو هستیم؛ بنابراین برای آشنایی با جزئیات بیشتر و همچنین عملکرد آن در دنیای واقعی، در ادامه همراه ما باشید. برای اطلاع از قیمت گوشی می 9 اس ای کلیک کنید.

بررسی گوشی شیائومی می 9 اس ای

طراحی

می 9 اس ای شیائومی دارای ابعاد 147.5 × 70.5 × 7.5 میلی‌متری وزنی معادل 155 گرم می‌باشد. چنین وزنی باعث شده که در مقایسه با سایر مدل‌ها، MI 9 SE در رده گوشی‌های سبک‌وزن قرار گیرد.

گوشی در رنگ‌بندی خاکستری تیره، آبی آسمانی و بنفش به بازار ارائه شده است. پنل جلویی و پشتی این گوشی همانند گوشی‌های می 9 و می 9 اکسپلورر طراحی شده است. می 9 اس ای دارای لبه‌های منحنی‌شکل است که این مسئله باعث می‌شود که این گوشی به راحتی در دست گرفته شود. سنسور اثر انگشت در MI 9 SE در پایین صفحه نمایش قرار داده شده است.

 نمایشگر

معمولاً بیشتر گوشی‌های میان رده دارای پنل‌های LCD هستند؛ حتی شرکت اپل هم در نسخه آیفون Xr از پنل  LCDاستفاده کرده است. یکی از امتیازاتی که می 9 اس ای دارد؛ این است که نوع پنل آن همچون دو مدل می 9 و می 9 اکسپلورر Super AMOLED است.

MI 9 SE با کیفیت Full HD، صفحه نمایش 5.97 اینچی و رزولوشن 1080× 2340 پیکسلی به بازار ارائه شده است. تراکم پیکسلی در این محصول شیائومی ~432 بوده و نسبت صفحه نمایش به بدنه ~84.1% در نظر گرفته شده است.

می 9 اس ای شیائومی همچون دو محصول هم رده خود، شیائومی می 9 و می 9 اکسپلورر از پوشش و محافظ گوریلاگلس 5 برای صفحه نمایشگر خود استفاده کرده است؛ که موجب محافظت گوشی در مقابل ضربه، خط و خش می‌شود. بریدگی و شکاف بالای MI9 SE همچون مدل‌های mi 9 و mi 9 explor به فرم قطره‌ای شکل است که دوربین سلفی در آن قرا گرفته است.

فضای کمی را به خود اختصاص داده و ظاهری زیبا به گوشی داده است؛ از طرفی دیگر هم باعث شده که کاربر صفحه نمایشی به صورت تمام صفحه داشته باشد. نمایشگر می 9 اس ای دارای قابلیت HDR است که باعث می‌شود تصاویر شادابی و روشنایی خاصی داشته باشند و حتی در مقابل نور خورشید و روشنایی روز هم سوژه و محتوای تصاویر گرفته شده، خوانایی و وضوح داشته باشند.

دوربین

دوربین اصلی یک لنز 48 مگاپیکسلی است که با دیافراگم f/1.75 همراه شده است. دوربین دوم اولترا واید با سنسور 13 مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.4 و با فاصله کانونی 15 میلی‌متر است. این دوربین قابلیت زوم ندارد و ثابت است. جذاب‌ترین لنز گوشی دوربین تله‌فوتو آن است. به گفته شیائومی این دوربین 8 مگاپیکسل است ولی تصاویری که با زوم 2 برابر ثبت شدند با رزولوشن 4000×3000 ذخیره شدند که نشان می‌دهد دوربین 12 مگاپیکسل است. این مورد عجیبی است که درست مشخص نیست چرا شیائومی این دوربین را یک دوربین 8 مگاپیکسلی معرفی کرده است. تنظیمات HDR در دوربین شامل سه حالت روشن/خاموش و خودکار می‌شود. در کنار آن یک گزینه برای انجام تغییرات بر پارامترهای تصویر و تعداد زیادی فیلتر وجود دارد.

دوربین یک حالت پرو هم دارد که در آن می‌توانید تعادل رنگ سفید، فوکوس، سرعت شاتر و ایزو را تنظیم کنید. نکته جالب توجهی که در مورد حالت پرو وجود دارد این است که این حالت محدود به یک دوربین نیست و با هر 3 دوربین می‌توان آن به کار گرفت. تصاویری که SE در طول روز ثبت می‌کند مانند می 9 و می 9T کیفیت بسیار خوبی دارند؛ به خصوص جزییات آن‌ها به اندازه زیادی حفظ شده که برای یک دوربین 12 مگاپیکسلی فراتر از حد انتظار است. علاوه بر این پردازش رنگ‌ها هم به خوبی انجام می‌گیرد و دوربین می‌تواند بدون اضافه کاری رنگ‌های مختلف را به زیبایی به ثبت برساند. دامنه داینامیک تصاویر، گسترده و خوب هستند و همچنین کنتراست نیز تعادل قابل قبولی دارد.

دامنه داینامیک لنز اولترا واید هم بسیار خوب است. تصاویر این لنز شاید در مقیاس پیکسلی به خوبی دوربین اصلی نباشند ولی به عنوان یک دوربین اولترا واید باز هم تصاویر را با جزییات بسیار زیادی ثبت می‌کند. تصاویر لنز تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی یا به گفته شیائومی 8 مگاپیکسلی از نظر کنتراست به خصوص در محیط‌های کم نور کمی محو بودند و مقدار قابل توجهی رگه‌ها یا حاشیه‌های بنفش (Purple Finging) در قسمت‌های پرنور تصاویر آن مشاهده شد. جزییات همچنان در سطح قابل قبولی و خوبی هستند و نویز عکس‌ها هم اگر تصویر را در حالت 100 درصد نبینید زیاد به چشم نمی‌آید. ولی دامنه داینامیک این دوربین در سطح دو دوربین دیگر نیست ولی با توجه به سنسور کوچک آن زیاد نمی‌توان به آن خرده گرفت.
وقتی به تصاویری که در حالت 48 مگاپیکسل ثبت شدند نگاه کنیم می‌بینیم این تصاویر برخلاف سایر گوشی‌ها مانند 9T یک افتضاح به تمام معنا هستند و هیچ تفاوت قابل توجهی با تصاویر 12 مگاپیکسل ندارند. به باور ما این تصاویر همان تصاویر 12 مگاپیکسل هستند که به صورت کامپیوتری بهبود پیدا کردند تا به 48 مگاپیکسل برسند.

دوربین سلفی همان دوربین 20 مگاپیکسلی است که در می 9 به کار گرفته شده است. این دوربین یک لنز 26 میلی‌متری دارد و دیافراگم آن هم f/2.0 است. بنابراین از نظر روشنایی چندین سطح بالاتر از دوربین 9T قرار می‌گیرد. تصاویر سلفی جزییات خوبی داشتند، البته وقتی روی آن‌ها زوم کنید کمی بیش از حد پردازش شدند که به عقیده ما به خاطر HDR است. جدا از این رنگ‌ها هم به خوبی ثبت شدند گرچه دوربین در محیط‌های کم نور از نظر دامنه داینامیک کمی دچار مشکل می‌شود ولی به عنوان یک دوربین سلفی آنقدرها ناامید کننده نیست.

می 9 SE ویدیو را در سه رزولوشن 1080p ،2160p و 720p ضبط می‌کند. ویدیوها تنها در نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط می‌شوند. ویدیوهای 4K با بیت ریت 42Mbps ذخیره می‌شوند در حالی که این مقدار برای ویدیوهای 1080، 20 مگابیت بر ثانیه است. ویدیوهای 4K که با دوربین اصلی گرفته شدند کیفیت و جزییات خوبی دارند و رنگ‌ها را نیز به شکل دلپذیری به تصویر می‌کشند. ویدیوهای 1080 هم در سطح مشابهی قرار دارند و گذشته از رزولوشن پایین‌تر تفاوت چندانی با 4K ندارند.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی می 9 اس ای

باتری شیائومی mi 9se از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیتی معادل 3070 میلی آمپر دارد. کارایی این نوع باتری‌ها نسبت به انواع لیتیوم یونی بسیار بهتر هستند. این گوشی علاوه بر پردازنده 10 نانومتری که در آن به‌کار رفته و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری که در آن صورت گرفته است، از قابلیت شارژ سریع (Fast Charge) 18 وات نیز پشتیبانی می‌کند. این مسئله باعث می‌شود که گوشی در کمترین زمان ممکن شارژ شود و همچنین باتری طول عمر بیشتری داشته باشد.

به‌طورکلی می‌توان گفت این مدل گوشی شیائومی برای آن دسته از افرادی که عملکرد گوشی و قدرت سخت‌افزاری آن در الویت قرار دارد، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. دوربین فوق‌العاده‌ای که گوشی می 9 اس ای دارد، می‌تواند همراهی خوب برای ثبت لحظات خوب شما باشد.

نتیجه گیری

گوشی Mi 9 SE به عنوان نسخه ضعیف تر گوشی پر چمدار می 9، به هیچ عنوان محصول ضعیفی نیست و یکی از بهترین میان رده های موجود در بازار به شمار می آید. طراحی این گوشی چیزی کمتر از پرچمدار اصلی ندارد و استفاده از شیشه و فلز در ساختار آن، حس مرغوبیت خوبی را منتقل می کند. گذشته از این موارد، Mi 9 SE دارای نمایشگر 5.97 اینچی از نوع آمولد می باشد که کیفیت بسیار خوبی را در اختیار می گذارد و دوربین سه گانه قرارگرفته در قسمت پشتی نیز از عملکرد عالی برخوردار است. در نهایت نوبت به تراشه اسنپدراگون 712 در کنار 6 گیگابایت حافظه رم می رسد که قدرت کافی برای اجرای بازی ها و عملکرد سریع و روان را در اختیار می گذارد. از تمامی این موارد که بگذریم، شارژدهی Mi 9 SE در سطح معمولی قرار می گیرد و رابط کاربری MIUI نیز مناسب تمام کاربران نمی باشد. همچنین وجود جک هدفون در کنار درگاه کارت حافظه و NFC می توانست محصول کامل تری از گوشی بسازد. برای اطلاع از قیمت ها و خرید گوشی کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی می 9 اس ای ,خرید گوشی شیائومی می 9 اس ای ,قیمت گوشی شیائومی می 9 اس ای ,مشخصات گوشی می 9 اس ای, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 66 تاريخ : چهارشنبه 5 آذر 1399 ساعت: 23:47

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

 

اسمارتفون شیائومی ردمی نوت 8T به عنوان نسخه اروپایی تلفن محبوب ردمی نوت 8 به بازار عرضه شده است و جدیدترین تلفن سری نوت 8 محسوب می‌شود. اکثر شما مخاطبان با اسمارت‌فون‌های سری ردمی نوت شیائومی آشنا هستید؛ این تلفن‌ها همواره عملکرد و باتری خوبی دارند. هم‌چنین، قیمت آن‌ها نیز بسیار مناسب است. ردمی نوت 8T نسخه بهبودیافته نوت 8 است و ما اعتقاد داریم که این تلفن موفقیت نوت 8 را تکرار می‌کند. برای اطلاع از قیمت ردمی نوت 8 تی کلیک کنید.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

طراحی و نمایشگر

در ساخت جلو و عقب گوشي شيائومي ردمي نوت 8T از شيشه گوريلا که بسيار با دوام و راحت است استفاده شده است. سنسور اثرانگشت در پشت قرار دارد، که به خاطر انداره ي گوشي عده اي در نحوه ي استفاده از آن مشکل دارند. دکمه ي پاور و دکمه تنظيم صدا در سمت راست گوشي قرار دارند. درگاه USB-C و جک هدفون 3?5 ميلي متري نيز در قسمت پايين دستگاه وجود دارد. ابعاد دستگاه در مقابل با صفحه نمايش آن بزرگ تر است که سخت مي شود آن را در دست نگه داشت. صفحه نمايش 6?3 اينچي با کيفيت Full HD  دارد. از پنل با کيفيت در آن استفاده شده است که موجب افزايش کيفيت رنگي شده است. حداکثر ميزان روشنايي آن محدود است. حفره اي کوچک در بالاي صفحه نمايش وجود دارد که به منزله ي دوربين جلوي گوشي است.

 

دوربین

شیائومی ردمی نوت ۸ تی دارای یک چینش چهارگانه در بخش پشتی برای دوربین است که توسط یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی هدایت می‌شود این لنز به یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید، یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی می‌پیوندد. داشتن دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با قیمتی که این گوشی دارد یک امتیاز و مزیت بسیار بزرگ است.  تصاویر ثبت شده با ردمی نوت ۸ پرو در مقایسه با سایر گوشی‌های موجود در این برچسب قیمتی، بسیار پر جنب و جوش و در حد قابل قبولی هستند.

لنز اولتراواید آن نیز عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است. استفاده از دوربین ماکرو نیز آسان به نظر می‌رسد، اما از آنجا که سنسور آن تنها ۲ مگاپیکسل است، تصاویر چندان چشمگیر نبودند.

در استفاده از برنامه دوربین ردومی نوت ۸ تی احساس راحتی کرده و سریع تغییر حالت‌ها انجام می‌شود. مزیتی که در Redmi Note 8T مشاهده خواهید کرد که در بسیاری از دستگاه‌های دیگر با این برچسب قیمت قابل مشاهده نخواهد بود، تعداد بی‌نظیر حالت‌های موجود در برنامه دوربین است. این امر به دوربین Redmi Note 8T تطبیق‌پذیری و کارایی بیشتری می‌بخشد که ممکن است در دستگاه‌‎های رقیب پیدا نکنید.

باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

شيائومي ردمي نوت 8 تي داراي باتري 4000 ميلي آمپر ساعتي است که با توجه اندازه آن بسيار مناسب است و شارژ سريع 18 واتي پشتيباني مي کند که البته کارايي بالايي ندارد اما متناسب با اين قيمت بسيار مناسب است.

سخن پایانی

در مجموع گوشی شیائومی رد می نوت 8 تی تفاوت چندانی با مدل رد می نوت 8 ندارد و نمونه موفق‌تر آن نیز به شمار نمی‌رود و حتی از نظر عملکرد نیز نسبت به مدل رد می نوت 7 چندان برتر نیست اما قطعاً با دوربین چهارگانه و شیوه طراحی زیبایی که دارد می‌تواند نظر مشتریان را به سمت خودش جلب کند.

این موبایل اگرچه در مقایسه با رد می نوت 8 سیستم NFC و شارژر سریع‌تری (18 واتی) در جعبه دارد ولی در آن خبری از چراغ LED اعلانات نیست. به علاوه، از نظر ارتفاع و وزن نیز کمی سنگین‌تر است. به هر حال، این دستگاه رقیب قابل احترامی برای سایر موبایل‌های میان‌رده می‌باشد هرچند در آن چراغ LED اعلانات وجود ندارد.

شاید بعضی از افراد عدم بهره‌مندی از یک پردازنده سریع‌تر را نقطه ضعف بزرگی بدانند ولی با توجه به قیمتی که شیائومی برای این محصولش تعیین کرده مطمئناً باید آن را انتخاب خوبی بدانیم. برای کسب اطلاع از قیمت ها و خرید گوشی کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی ردمی نوت 8 تی ,خرید ردمی نوت 8 تی ,قیمت ردمی نوت 8 تی ,مشخصات ردمی نوت 8 تی ,گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی ,گوشی شیائومی redmi note 8t, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 58 تاريخ : چهارشنبه 5 آذر 1399 ساعت: 3:09

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

 

اهمیت گوشی‌های سری Note در مجموعه Redmi کمپانی شیائومی را نمی‌توان نادیده گرفت. در واقع خط تولید این گوشی است که شرکت شیائومی را در بازار فروش سرپا نگه داشته و به شیائومی کمک می‌کند تا در این بازار عظیم جهانی به سمت جلو حرکت کند. ردمی نوت 4 در طول چرخه تولیدش بیش از 10 میلیون دستگاه فروخت و سال گذشته هم ردمی نوت 7 پرو پرفروش‌ترین گوشی در بازار آسیا بوده است. همین اعداد و ارقام کافی است تا کمپانی شیائومی بفهمد باید در ساخت این لاین از گوشی‌ها درست عمل کند و کاربران را ناامید نکند. در نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت ۹ پرو با ما همراه باشید. برای اطلاع از قیمت ردمی نوت 9 پرو کلیک کنید.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

طراحی

همانطور که پیش‌تر گفته شد، ردمی نوت 9 پرو یک گوشی میان‌رده به حساب می‌آید. با این حال، برخلاف پرچمدار سامسونگ (گلکسی نوت20)، شیائومی این گوشی را با بدنه شیشه‌ای طراحی و راهی بازار کرده است. بدنه جلو و پشت این گوشی با پوشش گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و از همین رو در دست گرفتن آن به هیچ وجه به شما حس یک گوشی ارزان قیمت را منتقل نخواهد کرد. شیائومی این گوشی را سه رنگ سبز (Tropical Green)، سفید (Glacier White) و خاکستری (Interstellar Gray) راهی بازار کرده است.

نسخه‌ای که برای بررسی در اختیار ما قرار گرفته، رنگ خاکستری آنست. بدنه این گوشی براق و آینه‌ای است و برخلاف نام رنگ آن، در بسیاری از زوایا آبی تیره به نظر می‌آید. ابعاد این دستگاه 165.8×76.7×8.8 میلیمتر است. چهار طرف قاب گوشی مانند لبه‌های دو طرف قاب پشت خمیده طراحی شده و در دست گرفتن آن حس خوبی به کاربر منتقل خواهد کرد. اما وزن 209 گرمی ردمی نوت 9 پرو استفاده طولانی مدت از آن را به خصوص برای دستان ظریف خسته کننده خواهد کرد. از طرف دیگر به لطف بدنه شیشه‌ای، قاب این گوشی به شدت مستعد جذب اثر انگشت است. از این رو بهتر است حتما از قاب محافظ موجود در جعبه هم برای جلوگیری از جذب اثر انگشت و هم محافظت بیشتر استفاده کنید.

در قسمت بالای قاب پشتی، یک محفظه مستطیلی شکل برای دوربین‌ها در وسط قرار گرفته است. چهار سنسور دوربین، یک فلش LED و عبارت 64MP Camera این مجموعه را تشکیل می‌دهند. برآمدگی این دوربین‌ها در مقایسه با سطح گوشی نسبتاً محسوس است و اگر بخواهید بدون قاب و بر روی سطح صاف با گوشی کار کنید، شاهد لق زدن آن خواهید بود. با این حال، در صورت استفاده از قاب چنین موضوعی را تجربه نخواهید کرد. در موازات دوربین‌ها در پایین قاب هم لوگوی Redmi و توضیحات کشور و شرکت سازنده گوشی حک شده است.

در قاب جلوی گوشی، نمایشگر بخش بزرگی را به خود اختصاص داده است. باوجود حاشیه‌هایی که در اطراف این گوشی به ویژه در قسمت پایین نمایشگر مشاهده می‌شود، نمی‌توان به این نمایشگر لقب تمام صفحه را داد. نسبت نمایشگر به بدنه 84.5 درصدی هم تا حد زیادی این موضوع را تأیید می‌کند. شیائومی برای دوربین سلفی این گوشی یک حفره در قسمت وسط بالای نمایشگر در نظر گرفته است. کمی بالاتر از آن و در فاصله میان پنل نمایشگر و لبه بالایی دستگاه، بلندگوی مکالمه قرار گرفته است. اما نکته هیجان انگیز در خصوص این قسمت اینست که یک چراغ LED سفید بسیار ریز برای اعلانات گوشی و شارژ دستگاه تعبیه شده است. گزینه‌ای که این روزها آن را به ندرت در میان گوشی‌های هوشمند می‌بینیم.

قاب شیشه‌ای پشت و جلوی گوشی توسط یک فریم پلاستیکی مات به یکدیگر متصل شده‌اند. در لبه سمت راست این فریم کلیدهای تنظیم صدا و پاور دستگاه قرار گرفته است. سنسور اثر انگشت گوشی نیز با کلید پاور یکپارچه شده است. در لبه سمت بالا میکروفون حذف نویز و فرستنده مادون قرمز قرار دارد. در لبه سمت راست گوشی شیار سیم‌کارت‌ها و کارت حافظه قرار گرفته و لبه پایین گوشی جایگاه بلندگوی اصلی دستگاه، میکروفون مکالمه، پورت شارژ USB-C و جک 3.5 میلیمتری هدفون است.

شیائومی با نادیده گرفتن بازه قیمتی ردمی نوت 9 پرو، این گوشی را به خوبی طراحی کرده است. بدنه شیشه‌ای جذاب با پوشش P2i (که مانع جذب آب می‌شود) و گوریلا گلس 5 با امکانات مناسبی مانند جک هدفون، سنسور اینفرارد مواردی هستند که در کنار طراحی خوب و ارگونومی مناسب دستگاه، مجموعه نسبتاً کاملاً هستند که تجربه خوبی در کار با این گوشی برای کاربر به ارمغان می‌آوردند. البته همچنان وزن نسبتا زیاد دستگاه و جذب اثر انگشت ایرداتی هستند که این روزها تقریباً در تمامی گوشی‌ها، حتی بالارده نیز آنها را تجربه می‌کنیم.

نمایشگر


ردمی نوت 9 پرو دارای یک نمایشگر 6.67 اینچی IPS LCD با نسبت ابعاد 20:9 است که 84.5 درصد از سطح پنل جلو را به خود اختصاص داده است. این نمایشگر دارای رزولوشن 1080×2400 و تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر اینچ است و همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.

استفاده از یک نمایشگر LCD برای گوشی میان‌رده موضوع چندان عجیبی نیست، اما زمانیکه این گوشی‌ها را با رقیبانی از برند سامسونگ مقایسه می‌کنیم که از نمایشگرهای باکیفیت AMOLED بهره می‌برند، آنها در سطح پایین‌تری از رقبا قرار خواهند گرفت. اما تکنولوژی ساخت نمایشگر شاید تنها ضعف ردمی نوت 9 پرو در این بخش نباشد. میزان روشنایی این نمایشگر در حالتیکه بر روی تنظیم خودکار قرار داشته باشد، 616 نیت است. با این حال و با وجود آنکه شیائومی یک حالت اختصاصی برای استفاده در زیر نور آفتاب در نظر گرفته است (Sunlight Mode)، نمایشگر گوشی در این شرایط آنقدرها روشن و واضح نیست.

نکته دیگر میزان روشنایی اطراف حفره دوربین سلفی و حاشیه‌های کناری نمایشگر است. در زمانیکه پس زمینه تصویر سفید باشد و یا از بکگراندهای روشن در گوشی استفاده کنید، متوجه سایه‌های تیره رنگی در این نواحی خواهید شد. درک این موضوع نیاز به دقت بالایی ندارد و شاید دقایقی پس از کار کردن با گوشی متوجه آن شوید. با این حال، احتمالاً شما هم مانند ما کمی بعد به آن عادت خواهید کرد.

نرخ نوسازی این نمایشگر استاندارد و 60 هرتز است و نمی‌توان از یک محصول میان‌رده توقعی چیزی غیر از این را داشت. باوجود یکسان بودن این شرایط در گوشی‌های هم سطح، میزان نوع انگشت بر روی این نمایشگر به روان بودن و سرعت آنچه که پیش‌تر در محصولات برندهای دیگر مانند سامسونگ و هوآوی دیده بودیم نیست.

با این حال، بخش تنظیمات Display یکی از کامل‌ترین بخش‌های گوشی است. تنظیم میزان روشنایی بخش‌های مجزا برای تنظیم خودکار، تنظیم زیر نور آفتاب و تنظیم روشنایی حالت شب دارد. Reading Mode حالت اختصاصی برای مطالعه است که رنگ‌های نمایشگر را گرم‌تر می‌کند. این میزان گرمی و ساعت فعال شدن آن نیز قابل تنظیم است. بخش Color Scheme را با نامی متفاوتی در گوشی‌های دیگر دیده‌ایم. سه حالت برای تنظیم رنگ نمایشگر در نظر گرفته شده؛ تنظیم خودکار که میزان گرمی و سردی آن نیز قابل تغییر است، حالت اشباع (Saturated) که رنگ‌ها را با شدت بیشتری نمایش می‌دهد و استاندارد که فضای رنگی sRGB را با دقت بسیار خوبی نمایش می‌دهد.

در بخش Dark Mode امکان فعال کردن تم تاریک و یا زمانبدی برای فعال کردن آن در نظر گرفته شده است. بخش دیگری نیز در تنظیمات نمایشگر برای مخفی کردن ناچ یا همان حفره دوربین سلفی در نظر گرفته شده که با فعال کردن آن حاشیه بزرگی به بالای نمایشگر اضافه خواهد شد. به طورکلی با وجود امکانات زیادی که شیائومی در بخش نمایشگر ردمی نوت 9 پرو در نظر گرفته است، این صفحه نمایش با بهترین بودن در سطح خود فاصله دارد.

دوربین

ردمی نوت ۹ پرو به چهار دوربین مجهز شده است: دوربین اصلی واید ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی.

این ترکیب لنزها و حسکرها را این روزها روی هر میان‌رده‌ای شاهد هستیم و تازگی ندارد اما باید ببینیم کیفیت تصاویر این لنزها چگونه است.

در روز و زیر نور خورشید، کیفیت عکس‌هایی که از مناظر، درختان و گل‌ها بگیرید؛ خوب و رضایت‌بخش است. جزئیات تصاویر با دوربین اصلی و در حالت کراب بهتر بوده ولی وضوحی تصاویر نزدیک با دوربین ماکرو بهتر است.

عملکرد دوربین در نور کم و شب نیز قابل قبول است. وقتی حالت Night یا عکاسی در شب را انتخاب کنید؛ کیفیت نوردهی و روشن شدن سایه‌ها و به طور کلی کیفیت عکس بهبودهایی دیده می‌شود.

دوربین اولتراواید در نور کم کیفیت خوبی ندارد و چون از حالت Night هم پشتیبانی نمی‌کند؛ زیاد به کارتان نمی‌آید.

دوربین سلفی این گوشی هم ۱۶ مگاپیکسلی با لنز f/2.5 است. می‌توانید فیلم‌هایی ۴K در نرخ ۳۰ فریم در ثانیه بگیرید و ولی در رزولوشن ۱۰۸۰p تا ۱۲۰ فریم در ثانیه قدرت مانور فیلم‌برداری دارید.

 

باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

گوشی ردمی نوت 9 پرو شیائومی مجهز به یک باتری لیتیوم یونی بزرگ 5020 میلی‌آمپر ساعت است. این گوشی از سرعت شارژ 18 وات پشتیبانی می‌کند، ولی شیائومی با سخاوت یک شارژر 22.5 وات را داخل جعبه فروش گذاشته است.

شیائومی می‌گوید این شارژر یکی از شارژرهای جهانی آن‌ها برای شارژ گوشی‌های هوشمند، لوازم جانبی خانه هوشمند، تبلت‌ها و حتی لپ‌تاپ‌های کوچک است.

به کمک شارژر داخل جعبه می‌توانید در عرض 30 دقیقه شارژ باتری گوشی ردمی نوت 9 پرو را به 37 درصد و 50 دقیقه به 60 درصد برسانید. شارژ کامل تقریبا 1 ساعت و 45 دقیقه طول می‌کشد.

جمع بندی

ارزش خرید بالا مهم‌ترین عامل موفقیت یا شکست یک برند و به طور خاص یک گوشی است. سری ردمی نوت شیائومی گوشی‌هایی دارد که ارزش خرید بالا را به معنای واقعی کلمه توصیف می‌کنند. صفحه‌نمایش با کیفیت، دوربین‌های خوب، باتری بی‌نظیر و عملکرد فوق‌العاده، همان عناصری هستند که ارزش خرید بالای شیائومی ردمی نوت ۹ پرو را باعث می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو ,خرید ردمی نوت 9 پرو ,قیمت ردمی نوت 9 پرو ,مشخصات ردمی نوت 9 پرو ,گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 65 تاريخ : سه شنبه 4 آذر 1399 ساعت: 19:55

گوشی a50

 

استراتژی سامسونگ در سال 2019 به وضوح نشان می دهد که این کمپانی در صدد افزایش سهم خود از بازار در تمام رده های قیمتی می باشد. تولید گوشی های سری گلکسی ام (بررسی Galaxy M20 ، بررسی Galaxy M10) نشان داد که این شرکت، هدف های جدیدی در بازار گوشی های مقرون به صرفه دارد و اکنون گوشی های سری A نیز با استراتژی کاملا جدیدی در سال 2019 به تولید خواهند رسید. تا سال گذشته، گلکسی A های سامسونگ قیمتی نزدیک به پرچمداران این شرکت داشتند و در یک رده پایین تر از گلکسی اس و گلکسی نوت قرار داشتند؛ اما در سال جدید سری A قیمتی به مراتب پایین تر دارند و رقابت بهتری در بازار میان رده ها خواهند داشت. گلکسی A10 ارزانترین گوشی از این سری می باشد که قیمتی بیشتر از 100 دلار دارد و گلکسی A30 در کنار Galaxy A50 نسخه های قدرتمند تر سری جدید گوشی های Galaxy A می باشند. در ادامه با بررسی گلکسی A50 همراه شما خواهیم بود و بد نیست بدانید که این گوشی، قدرتمند ترین گوشی ساخته شده توسط سامسونگ در رده قیمتی 300 دلار به شمار می آید که از ویژگی های جذاب آن می توان به طراحی زیبا، دوربین سه گانه، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و باتری بزرگ اشاره کرد. برای اطلاع از قیمت گوشی a50 کلیک کنید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی a50

طراحی

سامسونگ برای ساخت بدنه محصولات سری گلکسی A خود از ترکیب شیشه و پلاستیک استفاده کرده بنابراین گوشی مورد بحث ما نیز در پوشش خود هم شیشه دارد و هم پلاستیک هرچند پس از خرید گلکسی A50 جنس پلاستیکی آن بیشتر احساس می‌شود.

اما فارغ از مواد سازنده، نکته‌ای که این گوشی میان‌رده را جذاب کرده، شیوه رنگ‌بندی گرادیان آن است. در واقع، قاب پشتی بسیار درخشان می‌باشد که باعث انعکاس نور می‌گردد و هر بار که به آن نگاه می‌کنید، رنگش عوض می‌شود بر این اساس، نمی‌توانیم بگوییم که گلکسی A50 دقیقاً چه رنگی است هرچند خودِ سامسونگ آن را تا کنون به رنگ مشکی، سفید، آبی و نارنجی مسی تولید کرده است.

حالا اگرچه نمی‌توانیم در این گوشی شاهد پوشش گوریلا گلس باشیم ولی مطمئناً سامسونگ توانسته با این شیوه طراحی استحکام محصولات میان‌رده‌اش را تا حد زیادی بالا ببرد و از این حیث موفقیت کسب کند.

بد نیست به قاب پشتی گلکسی A50 هم سری بزنیم تا متوجه شوید این دستگاه سه لنز دارد که البته در مقایسه با ماژول سه‌گانه موجود در تولیدات هوآوی به هیچ وجه قابل‌مقایسه نیست. سنسور اصلی این گوشی 25 مگاپیکسلی است که دو سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید با فوکوس ثابت و 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق آن را همراهی می‌کنند. ضمن اینکه یک فلاش LED هم زیر این سه حسگر جای‌گیری کرده است. این را هم اضافه کنیم که دوربین کمی برآمدگی دارد ولی چنان‌چه گوشی را روی سطح صافی گذاشتید زیاد تکان نخواهد خورد.

ظاهر جلویی این گوشی به کلی با نمایشگر 6.4 اینچی Infinity-U از نوع Super AMOLED پوشیده شده است. ناچ در این دستگاه شبیه حرف انگلیسی U می‌باشد و در آن دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی به چشم می‌خورد. همچنین بریدگی اسپیکر بالایی هم بسیار کوچک است که به سختی می‌توانید آن را مشاهده کنید.

این صفحه نمایش در بالا و کناره‌های خود حاشیه‌های مشکی رنگ باریکی دارد ولی در پایین آن این نوار تیره کمی ضخیم‌تر است. به این نکته اشاره کنیم که تنها گوشی‌های پرچمدار هستند که در قسمت پایینی نمایشگر خود حاشیه مشکی رنگ ندارند بنابراین وجود چنین چیزی در دستگاه‌های میان‌رده نمی‌تواند موضوع بسیار جدی باشد.

حسگر بیومتریک گلکسی A50 از نوع سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش است که عملکرد آن شبیه نمونه موجود در خانواده گلکسی اس 10 می‌باشد. این سنسور در پایین نمایشگر قرار داشته و به راحتی امکان شناساندن اثر انگشت به آن وجود دارد اما نمی‌تواند چندان قابل‌اعتماد باشد چرا که یک بار درست کار می‌کند و بار دیگر نمی‌تواند صاحب دستگاه را بشناسد ولی شرکت سازنده برای آن بروزرسانی نرم‌افزاری منتشر کرده که باعث بهبود عملکرد آن شده است.

مطمئناً با نمایشگر 6.4 اینچی که در این محصول سامسونگ مشاهده می‌شود، می‌توانیم آن را از نظر اندازه مشابه گوشی‌های سری گلکسی اس 10 بدانیم. در این پنل همچنین، گزینه‌های HDR10+ و لبه‌های برآمده وجود دارند و رزولوشن و نسبت بدنه به تصویر آن نیز به ترتیب 1080p و 19.5:9 می‌باشد.

گلکسی A50 دارای 7.7 میلی‌متر ضخامت، 74.7 میلی‌متر عرض و 158.5 میلی‌متر طول است و وزنش هم به 166 گرم می‌رسد تا از گلکسی اس 10 پلاس تنها 9 گرم سبکتر باشد.

فریم این دستگاه از پلاستیک تولید شده و بسیار درخشان و براق است. در قسمت‌هایی که طول بیشتری دارد، ضخامت گوشی کمتر می‌شوند. در سمت چپ، محل قرار دادن مموری کارت و سیمکارت به چشم می‌خورند و در سمت راست هم دکمه‌های پاور و کاهش و افزایش صدا حضور یافته‌اند. سایر ملزومات نظیر پورت USB-C، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و اسپیکر نیز در پایین جای دارند.

به طور کلی مطمئناً در زمینه شیوه طراحی، از خرید سامسونگ گلکسی A50 رضایت خواهید داشت چرا که با آن به مشکل خاصی برخورد نخواهید کرد و به راحتی می‌توانید این دستگاه را آلترناتیو مناسبی برای گوشی‌های شیشه‌ای در نظر بگیرید.

خوش‌دستی این گوشی هم مانند سایر محصولات سامسونگ است زیرا کناره‌های آن کمی باریک بوده ولی با این حال، اصلاً لغزنده نیست. هرچند باید این موضوع را در نظر داشته باشید که اثر انگشت و آلودگی‌ها خیلی راحت روی قاب گلکسی A50 باقی می‌مانند.

صفحه نمایش

همه گوشی‌های گلکسی A یک ویژگی مشترک دارند و آن هم نمایشگر Super AMOLED است. این دستگاهی که داریم در موردش صحبت می‌کنیم نیز استثنا نیست چرا که در آن هم صفحه نمایش 6.4 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1080p یا 1080 * 2340 پیکسلی وجود دارد تا نسبت بدنه به تصویر آن به 19.5:9 رسیده و تراکم پیکسلی‌اش 403 باشد.

گلکسی A50 به خاطر استفاده از نمایشگر Infinity-U، دارای بریدگی است که شبیه حرف انگلیسی U می‌باشد تا در آن دوربین سلفی جای‌گیری کند. سامسونگ تا کنون در برابر طراحی تمام صفحه محصولاتش مقاومت زیادی کرده ولی بعضاً ناچار شده همراه با ترند بازار پیش برود به طوری که این موضوع خودش را با گلکسی A80 نشان داده است.

نمایشگرهای دارای ناچ امروزه به یک استاندارد پذیرفته شده در دنیای گوشی‌های هوشمند تبدیل شده‌اند و ما هم باید با آنها کنار بیاییم. به هر حال، این دستگاه 6.4 اینچی سامسونگ توانسته تا کنون در حالت دستی، نهایتاً 420 نیت واحد روشنایی را به ثبت برساند ولی چنان‌چه از حالت خودکار و سنسور تشخیص دهنده نور محیط بهره ببرد، این عدد به 550 نیت افزایش پیدا خواهد کرد. ضمن اینکه حداقل میزان روشنایی آن 1.8 نیت است.

با خرید سامسونگ گلکسی A50 متوجه خواهید شد که صفحه نمایش آن دقت زیادی در نشان دادن رنگ‌ها دارد که البته دست‌یابی به چنین موفقیتی به حالت استفاده نیز وابسته است. برای مثال، حالت Basic با شیوه نورپردازی sRGB تفاوت رنگی را به 1.7 می‌رساند، حالت AMOLED Photo با شیوه نورپردازی Adobe RGB این عدد را به 1.8 افزایش می‌دهد و با حالت AMOLED Cinema و شیوه نورپردازی DCI-P3 نمره ثبت شده برای تفاوت رنگی 2.0 می‌باشد. این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که حالت Adaptive دقت زیادی ندارد و نمره 3.3 برای تفاوت رنگی آن به ثبت می‌رسد.

 

دوربین

استفاده از دوربین 3 گانه در گوشی های میان رده سامسونگ اولین باری نیست که به چشم می آید، نمونه ای از دوربین 3 گانه را در گوشی گلکسی a7 2018 سامسونگ شاهد بودیم.

گوشی گلکسی ای 50 از یک حسگر قدرت مند 25 مگاپیکسلی با پیکسل های 0.9 میکرومتری و یک لنز 27 میلی متری با f/ 1.7 برای ثبت عکس های عادی استفاده می کند، این لنز از لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی نمی کند.

همانند دیگر گوشی های هوشمند سامسونگ شاهد استفاده از یک لنز فوق عریض 13 میلی متری با زاویه دید 120 درجه و فوکوس ثابت هستیم.

لنز 8 مگاپیکسلی دوربین گوشی a50 عکس هایی با روزلیشن 3264 در 2448 ثبت می کند. دوربین سوم گوشی ای 50 امکان عکاسی 5 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر عمق و کمک به ایجاد جلوه مورد استفاده قرار میگیرد.

گوشی ای 50 به صورت پیش فرض عکس هایی با رزولیشن 12 مگاپیکسل توسط دوربین اصلی و دوربین سلفی ثبت می کند.  برای ثبت تصاویر با رزولیشن 25 مگاپیکسلی باید از حالت H 4.3 به جای 4.3 استفاده کنید.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی a50

گلکسی A50 یک باتری بزرگ 4000 میلی‌آمپر دارد که از شارژ سریع 15 وات پشتیبانی می‌کند. در تست‌های باتری ما عملکرد باتری بیشتر از حد کافی بود. در بخش گردش در وب با شبکه وای‌فای 12 ساعت، در بازپخش ویدئو با فعالسازی حالت پرواز 16 ساعت و در بخش مکالمه بیشتر از یک روز بود تا امتیاز عالی به آن دهیم.

کلام آخر

اگر واقع‌بینانه به بررسی تمام جوانب گوشی سامسونگ گلکسی A50 بپردازیم خواهیم یافت که این گوشی نسبت به دیگر گوشی‌های میان‌رده انتخاب بهتری محسوب می‌شود. چرا که به لطف طراحی زیبا و مشخصات فنی مناسب توانسته‌است از تست‌های متفاوت سربلند بیرون بیاید. خوشبختانه شرکت سامسونگ توانسته‌است با ایجاد تغییراتی در ظاهر و پلتفرم این گوشی، روحی دوباره در گوشی‌های اندرویدی خودش بدمد. برای اطلاعات بیشتر از بهترین گوشی ها کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی a50 ,خرید گوشی a50 ,قیمت گوشی a50 ,مشخصات گوشی a50 ,گوشی سامسونگ گلکسی a50, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 73 تاريخ : سه شنبه 4 آذر 1399 ساعت: 18:43

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20

 

گلکسی نوت ۲۰ ارزان‌ترین گوشی از سری نوت امسال است که می‌توان آن را تهیه کرد. قیمت خرده فروشی آن ۹۹۹ دلار است و با این حال فاقد برخی از ویژگی‌های پیشرفته است.

اگر نمی‌توانید (یا نمی‌خواهید) ۱۲۹۹ دلار برای خرید گلکسی نوت ۲۰ الترا کنار بگذارید، باز هم به خرید گلکسی نوت ۲۰ توصیه نمی‌کنیم. در واقع گوشی‌هایی مانند گلکسی نوت ۱۰ پلاس یا نوت ۱۰ می‌توانند انتخاب‌های بهتری نسبت به این جواهر پلاستیکی باشند. برای اطلاع از قیمت گوشی نوت 20 کلیک کنید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20

طراحی و نمایشگر

بر خلاف سال گذشته ما یک نوت کوچک و یک نوت بزرگ نداریم. ابعاد گلکسی نوت ۲۰ تقریباً با ابعاد گلکسی نوت ۲۰ اولترا برابر است. مدل ارزانتر به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی با نسبت تصویر ۲۰:۹ مجهز شده است و این در حالی است که مدل اولترا از یک نمایشگر ۶.۹ اینچی با نسبت تصویر ۱۹.۳:۹ برخوردار است. به عبارت بهتر، با دو گوشی غول پیکر مواجه هستیم که به نمایشگرهای بسیار بزرگی مجهز شده اند.

نمایشگر ۶.۷ اینچی گلکسی نوت ۲۰ رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ دارد و خبری از رزولوشن عالی Quad HD نیست. اما تراکم پیکسلی این نمایشگر ۳۹۳ ppi است و به جرأت می‌توانیم بگوییم که نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ به قدری شارپ است که به هیچ وجه نمی‌توانید پیکسل های نمایشگر را ببینید.

نکته ی ناامید کننده ی درباره ی نمایشگر این گوشی این است که از رفرش ریت بالا (۹۰ هرتز یا ۱۲۰ هرتز) پشتیبانی نمیکند. نمایشگر این گوشی درست مانند اکثر پرچمداران سال ۲۰۱۹ از رفرش ریت ۶۰ هرتزی برخوردار است. حال برای اینکه به عمق فاجعه پِی ببرید، ما در ادامه چند گوشی را نام می‌بریم و به قیمت و رفرش ریتِ نمایشگر آنها اشاره می‌کنیم؛ وانپلاس Nord (با قیمت ۴۰۰ دلار و رفرش ریت ۹۰ هرتزی)، وانپلاس ۸ (با قیمت ۷۰۰ دلار و رفرش ریت ۹۰ هرتز)، گوگل پیکسل ۴ (با قیمت ۸۰۰ دلار و رفرش ریت ۹۰ هرتز)، وانپلاس ۸ پرو (با قیمت ۹۰۰ دلار و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز) و گلکسی S20 (با قیمت ۱,۰۰۰ دلار و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز).

با توجه به اینکه گلکسی نوت ۲۰ از همان پردازنده ای استفاده میکند که در گلکسی نوت ۲۰ اولترا به کار رفته است، به نظر می‌رسد که سامسونگ از روی عمد برای این گوشی از رفرش ریت بالاتر استفاده نکرده است.

اما بدترین بخش گلکسی نوت ۲۰ مربوط به جنس بدنه ی آن است که پلاستیکی است و این اصلاً برای یک گوشی ۹۹۹ دلاری خوب نیست. درست است که این گوشی فریم فلزی دارد، اما دست شما بیشتر پنل پلاستیکی در پشت گوشی را لمس میکند. این جنس بدنه حتی در حد و اندازه ی جنس بدنه ی گوشی گلکسی نوت ۱۰ لایت هم نیست.

البته شاید عده ای برای دفاع از این گوشی بگویند که این مورد چندان مهم نیست و بالاخره مجبور هستیم که از یک قاب محافظ استفاده کنیم. در جواب باید مجدداً بگوییم که این یک گوشی ۹۹۹ دلاری است و خریداران باید کیفیت بدنه ی خوبی را در ازای این مبلغ دریافت کنند. ثانیاً، یک تولید کننده ی موبایل هرگز نباید با این فرض که خریدار از قاب محافظ استفاده خواهد کرد، گوشی بسازد.

حال که تکلیف کیفیت بدنه را مشخص کردم، باید بگویم که گلکسی نوت ۲۰ به خوبی در دست قرار میگیرد و به لطف متعادل بودن چینش قطعات داخلی، این گوشی بسیار سبک به نظر می‌رسد. خوشبختانه نمایشگر این گوشی کاملاً صاف است و دیگر خبری از آن لمس های ناگهانی نخواهد بود. ماژول دوربین گلکسی نوت ۲۰ نیز به اندازه ی نمونه ی موجود در گلکسی نوت ۲۰ اولترا بزرگ نیست و جلوه ی زیبایی به گوشی داده است.

دوربین و اسپیکر

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ به یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی مجهز شده است که خود سامسونگ میگوید تله فوتو است، اما در واقعیت این یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلیِ معمولی است و با بُرش تصاویر سعی میکند به صورت دیجیتالی مانند یک دوربین تله فوتو عکس بگیرد.

خوشبختانه تصاویرِ ثبت شده با گلکسی نوت ۲۰ شگفت انگیز هستند و نمی‌توانیم ایراد خاصی به آنها بگیریم. به لطف HDR هوشمند، گستره ی پویا در تصاویر این گوشی عالی است. همچنین جزئیات بسیار بالا هستند و غلظت رنگ ها در حدی است که جذاب به نظر برسند نه فِیک و مصنوعی.

این گوشی زوم دیجیتال ۳۰ برابری را ارائه می‌دهد، اما با وجود تمام پردازش های نرم افزاری ای که در پس زمینه انجام می‌شود، اگر از زوم ۱۰ برابری فراتر بروید، تصاویر تار میشوند و کیفیت خود را از دست می‌دهند.

لازم به ذکر است که دوربین اولترا واید نیز تصاویر بسیار خوبی ثبت میکند. در کناره های این تصاویر خبری از اعوجاج نیست و همچنین رنگ‌ها، گستره ی دینامیکی و جزئیات، در حد و اندازه ی تصاویرِ دوربین اصلی هستند.
در پنل جلویی این گوشی یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی وجود دارد که جزئیات بسیار زیادی را در تصاویر ثبت میکند و در عین حال، رنگ پوست را طبیعی نگه می‌دارد. شایان ذکر است که این دوربین سلفی از نوع واید است و اگر سوژه‌های زیادی را در تصویر شناسایی کند، به صورت اتوماتیک وارد حالت واید می‌شود. البته شما می‌توانید به صورت دستی این کار را انجام دهید.
دوربین های پشتی و جلوییِ گلکسی نوت ۲۰ از ویژگی Portrait Mode یا Live Focus برخوردار می‌باشند. همچنین این دوربین ها به خوبی می‌توانند سوژه را از پس زمینه جدا کنند و یک افکت بوکه ی مناسب خلق کنند.

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ میتواند ویدیوهایی با رزولوشن ۸K و نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه ضبط کند. همچنین شما می‌توانید ویدیوهای ۴K را با نرخ ۲۴، ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید. همچنین این گوشی به سیستم لرزشگیر اپتیکال پیشرفته مجهز شده است که به شما این امکان را می‌دهد که ویدیوهایی بسیار روان و بدون لرزش ضبط کنید.

در بخش صدا نیز خوشبختانه گلکسی نوت ۲۰ به اسپیکرهای استریو مجهز شده است که می‌توانند صدای بسیار بلندی را تولید کنند. البته شفافیت صدای اسپیکرهای این گوشی در حد و اندازه ی اسپیکرهای گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا نیست. اما در کل این اسپیکرها برای ویدیوهای یوتیوب، پادکست و آلارم مناسب هستند.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20

سامسونگ برای این دستگاه باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات را در نظر گرفته است. اما وقتی که قرار باشد باتری این دستگاه را با نمونه‌های میان رده از نظر ارزش خرید نسبت به قیمت مقایسه کنیم هیچ چیز شگفت انگیز به نظر نمی‌رسد!

در حالی که میان رده A21s با باتری 5000 میلی آمپر ساعت معرفی شد، گلکسی نوت 20 عمر باتری متوسطی دارد. همین عدد در مورد مدل آلترا به 4500 میلی‌آمپر ساعت می‌رسد اما باز هم برای پرچمدار خبرساز سامسونگ در این بازه قیمتی کافی نیست.

تست تخلیه باتری گوشی Galaxy Note 20
برای این تست مدل اولترا با امکانات بیش‌تر را ملاک قرار می‌دهیم. اگر بخواهید با نوت 20 اولترا به وبگردی بپردازید و در عین حال هیچ برنامه‌ای در پس زمینه در حال اجرا نباشد، 100 درصد باتری در مدت زمان 12 ساعت به صفر می‌رسد.

اما در تست ما بارگذاری برنامه‌های سنگین مثل بازی‌هایی با گرافیک بالا هم چندان امیدبخش نبود. اگر بازی‌های سنگین را قرار باشد با با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی اجرا کنید، باتری 100 درصدی گوشی در طول 5 ساعت به صفر می‌رسد.

البته عملکرد پردازشی گلکسی نوت 20 در بارگذاری بازی‌هایی مثل پابجی ایده آل ارزیابی می‌شود؛ طوری که شما می‌توانید عملیات دلخواهتان را به شرط مدیریت مصرف باتری بدون هر نوع باگ مدیریت کنید.

سخن پایانی

گلکسی نوت 20 پرچمدار 1000 دلاری سامسونگ است که در زیرسایه نوت 20 اولترا راه خود را به بازار وا کرده است. نوت 20 برخلاف نسل‌های قبلی خود نتوانست آنگونه که باید توجهات را به سمت خود جلب کند. شاید اصلی‌ترین دلیل آن نیز سیاست سامسونگ در تمرکز بیشتر بر روی نسخه اولترا و کم لطفی به نسخه اصیل‌تر این خانواده باشد. سامسونگ با طراحی نوت20 با بدنه پلاستیکی و دیگر تغییرات مشابهی که در آن اعمال کرده، کلاس این گوشی را از پرچمدار به یک رده پایین‌تر تنزل داده است. برای اطلاعات بیشتر از گوشی های جدید کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گلکسی نوت 20 ,خرید گوشی نوت 20 ,قیمت گوشی نوت 20 ,مشخصات گوشی نوت 20 ,گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 63 تاريخ : دوشنبه 3 آذر 1399 ساعت: 19:27

بررسی گوشی نوکیا 7.2

 

آمار فروش HMD Global ممکن است در مقایسه با شیائومی (Xiaomi ) و ریل می (Realme) قطره ایی در دریا باشد، اما موفق شده با گوشی های برند نوکیا و مجموعه ایی از دستگاه های خوش ساخت با پشتیبانی طولانی مدت و ارائه تجربه کاربری فوق العاده جایگاه مناسبی برای خود دست و پا کند. جدیدترین گوشی این شرکت نوکیا 7.2، چندی است وارد بازار شده، بر آن شدیم تا بررسی جامع و کاملی از این گوشی زیبا داشته باشیم. با ما همراه باشید تا نوکیا 7.2 را بیشتر بشناسیم.


گوشی نوکیا 7.1 در سال گذشته معرفی و به بازار عرضه گردید. این گوشی دارای طراحی زیبا و دوربین های قابل قبولی می باشد. با این حال عملکرد دستگاه چندین تاثیرگذار نبوده است. حال که گوشی نوکیا 7.2 معرفی و ارائه شده، فکر می کنید آیا این گوشی جدید این مورد را بهبود بخشیده است؟

درباره این بررسی باید گفت: نویسنده بعد از یک هفته کار کردن با این دستگاه به عنوان گوشی اصلی خود، به نگارش آن پرداخته است. گوشی مورد نظر دارای اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بوده و پچ امنیتی سپتامبر را در اختیار داشته است. برای اطلاع از قیمت نوکیا 7.2 کلیک کنید.

بررسی گوشی نوکیا 7.2

طراحی

نوکیا 7.2 در رنج قیمتی خودش، یکی از زیباترین طراحی ها را دارد و همانطور که اشاره کردیم، طراحی می تواند به عنوان یکی از اصلی ترین عامل های فروش این گوشی شناخته شود. از پنل شیشه ای مات که پیش از این نمونه آن را در گوشی های گران قیمتی مثل آیفون 11 پرو مکس و پیکسل 4 دیده بودیم، تا چراغ LED اعلان که در داخل دکمه پاور تعبیه شده است، همگی باعث می شوند که نوکیا 7.2 ظاهری شیک و دوست داشتنی داشته باشد.

علاوه بر این، استفاده از پنل شیشه ای مات در قسمت پشتی، نه تنها حس و حال متفاوتی به دستگاه بخشیده، بلکه این ترفند باعث شده تا شاهد جذب لکه چربی دست در این گوشی نباشیم. همچنین پنل پشتی دارای لایه های مختلفی می باشد که باعث می شود در تابش نور از زوایای مختلف، شاهد جلوه های بسیار زیبایی در آن باشیم.

برای پنل پشت و جلو از گوریلا گلس 3 استفاده شده است که مقاومت خوبی در برابر خط و خش دارد اما در برابر شکستن، عملکرد آن را نمی توان به خوبی گوریلا گلس 6 دانست. برای فریم دور گوشی نیز، از کامپوزیت پلیمری استفاده شده است که به گفته نوکیا مقاومت آن، دو برابر پلی کربنات ها می باشد و در عین حال، وزن آن نیز کمتر است.

در قسمت پایین این فریم، مطابق معمول شاهد قرار گیری پورت USB Type-C، میکروفون مکالمه و خروجی اسپیکر هستیم. جک 3.5 میلی متری هدفون و میکروفون حذف نویز نیز روی لبه بالایی این فریم قرار گرفته اند. برای نوکیا 7.2 یک کلید جدید با قابلیت راه اندازی دستیار صوتی گوگل در نظر گرفته شده است که پایین تر از درگاه سیمکارت، روی لبه سمت چپ قرار گرفته است و بیش از پیش رابطه نزدیک نوکیا و اندروید را نمایان می کند. کلید پاور و تنظیم حجم صدا نیز روی لبه سمت راست به چشم می خورند.

بعد از شکست نوکیا در استفاده از حسگر اثر انگشت اوپتیکال در گوشی نوکیا 9 پیورویو، این شرکت تصمیم گرفته تا بر خلاف شرکت هایی مثل سامسونگ و شیائومی، از سنسور اثر انگشت خازنی در میان رده جدیدش استفاده کند که پایین ماژول دوربین قرار گرفته است. این حسگر خازنی، اندازه نسبتا بزرگی دارد و محل قرار گیری آن به گونه ای است که استفاده از آن را بسیار آسان می کند. گذشته از این موارد، سرعت شناسایی این حسگر نیز در سطح مطلوبی قرار می گیرد و عملکرد آن قابل اتکا است.

بالاتر از حسگر اثر انگشت، دوربین سه گانه نوکیا 7.2 حضور دارد که در داخل قطعه ای دایره ای شکل قرار داده شده اند. استفاده از شکل دایره برای ماژول دوربین، باعث شده تا هماهنگی بالایی بین حسگر خازنی و دوربین وجود داشته باشد، اما باید در نظر داشته باشید که این ماژول، به مقدار قابل توجهی، بر آمده از بدنه می باشد که استفاده از گوشی روی سطوح صاف را تحت تاثیر قرار می دهد.

قسمت جلوی نوکیا 7.2 اما جلوه به زیبایی سایر قسمت های آن ندارد؛ در این قسمت از گوشی، نمایشگر 6.3 اینچی IPS LCD با بریدگی قطره ای برای قرار گیری دوربین سلفی قرار داده شده است که حاشیه های نسبتا ضخیمی آن را احاطه کرده است. البته باید در نظر داشته باشید که این حاشیه ها در مقایسه با نسل قبلی یعنی نوکیا 7.1، کوچک تر شده اند؛ اما در قسمت پایینی نمایشگر، حاشیه بزرگی وجود دارد که قرار گیری لوگوی نوکیا در داخل آن، ظاهر یکنواخت پنل جلویی را تحت تاثیر قرار داده است. قسمت بالایی نمایشگر نیز حاشیه ای ضخیم تر از حاشیه های طرفین دارد و در بالای دوربین سلفی، اجزایی مثل اسپیکر مکالمه و سنسور های متعدد مانند سنسور نور و مجاورت قرار گرفته اند.

نمایشگر

نمایشگر 6.3 اینچی نوکیا 7.2 از رزولوشن 1080×2280 در نسبت تصویر 19:9 استفاده می کند که تراکم پیکسلی بسیار خوب 400 (ppi) را در اختیار می گذارد. این پنل IPS LCD که حدود 82 درصد مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص داده است، از قابلیت HDR-10 پشتیبانی می کند و به همین دلیل نوکیا برای آن، نام PureDisplay را در نظر گرفته است.

Pure Display در حقیقت یک گزینه در قسمت تنظیمات نمایشگر می باشد که به طور پیشفرض فعال است. در داخل منوی Pure Display سه گزینه دیگر نیز با نام های Dynamic Mode ،Auto whtie Balance و SDR to HDR به چشم می خورد. گزینه داینامیک مود، در واقع قابلیتی شبیه به Vivid Mode در گوشی های سامسونگ می باشد که به وسیله آن، رنگ ها، کنتراست و نور نمایشگر بر اساس محتوای در حال نمایش تنظیم خواهد شد. گزینه وایت بالانس خودکار نیز قابلیتی شبیه به TrueTone اپل می باشد که در آن، دمای رنگ سفید بر اساس نور محیط تنظیم خواهد شد. در نهایت نوبت به گزینه SDR to HDR می رسد که به وسیله آن نوکیا می تواند رنج داینامیکی محتواهایی با داینامیک رنج استاندارد را، افزایش دهد.

از این موارد که بگذریم، نوبت به کیفیت نمایشگر نوکیا 7.2 می رسد که می توان گفت یکی از بهترین نمونه ها در بین گوشی های میان رده با پنل LCD می باشد. حداکثر روشنایی پنل این گوشی در حالت دستی به 500 نیت می رسد که با توجه به میان رده بودن دستگاه، رقم بسیار خوبی تلقی می شود. همچنین این رقم در حالت خودکار، تا حدود 600 نیت افزایش پیدا می کند که نشان می دهد نگرانی خاصی از بابت استفاده از گوشی در فضاهای باز، وجود نخواهد داشت.

در مورد رنگ های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگر نیز باید بگوییم که این رنگ ها شاداب و چشم نواز هستند اما زاویه دید نمایشگر و عمق رنگ مشکی، به خوبی پنل های اولد نمی باشد. در حقیقت اگر از طرفین به نمایشگر نگاه کنید، متوجه خواهید شد که دمای رنگ ها به سرد متمایل می شود و اگر از بالا و پایین به آن نگاه کنید، دمای رنگ ها افزایش پیدا خواهد کرد.

دوربین

سری 7 در محصولات نوکیا اولین و ارزان‌قیمت‌ترین اسمارت‌فون‌های این شرکت با نشان زایس به حساب می‌آید که به یک‌باره حساب خود را از دوربین‌های ضعیف‌تر سری‌های پیشین جدا کرده و به پرچمداران سری 8 و 9 نزدیک می‌شود. این رویه در نوکیا 7.2 نیز تکرار شده و در اینجا نیز نشان زایس در مرکز دوربین‌های بخش پشتی به روشنی از ادامه این سیاست خبر می‌دهند. دوربین اصلی این مجموعه یک نمونه 48 مگاپیکسلی (ظاهرا از نوع Sony IMX586) مجهز به فوکوس خودکار و گشودگی دیافراگم لنز f/1.8 است که در بالا سمت چپ قرار داشته و در کنار آن یک دوربین 8 مگاپیکسلی واید بدون فوکوس خودکار با f/2.2 جای دارد. در زیر این مجموعه و در کنار فلش LED نیز یک سنسور 5 مگاپیکسلی فاقد امکان برداشت تصویر برای تعیین عمق میدان در نظر گرفته شده است. وضوح پیش‌فرض دوربین اصلی گوشی مثل دیگر نمونه‌های 48 مگاپیکسلی معمول بازار، 12 مگاپیکسل است جایی‌که با ترکیب چهار پیکسل مجاور یکدیگر، پیکسل‌های نرم‌افزاری بزرگ‌تری برای دریافت نور بیشتر، تشکیل می‌دهد. البته امکان برداشت تصویر با وضوح کامل 48 مگاپیکسل نیز با این مجموعه وجود دارد که طبیعتا در محیط‌های با نور کم، نتیجه فوق‌العاده‌ای را ارائه نمی‌کند.

رابط کاربری دوربین شباهت نزدیکی به آنچه در نوکیا 3.2 دیده بودیم دارد با این تفاوت که طبیعتا به دلیل پیشرفته‌تر بودن مجموعه تصویربرداری با جزییات و امکانات بیشتری در این قسمت روبرو می‌شویم. منوی تصویربرداری نوکیا 7.2 طبق معمول در سمت راست از شاتر دوربین در مرکز و نمایی از آخرین عکس گرفته شده و دکمه سوییچ بین دوربین‌های اصلی و سلفی در بالا و پایین آن تشکیل شده است. یک ردیف جلوتر، حالت‌های عکاسی پر کاربرد از برداشت عکس و ویدئو گرفته تا پرتره، تصویربرداری در شب و حالت Pro قرار دارند و گزینه‌ای در بالا برای اعمال زیباسازی چهره و در پایین برای دسترسی به بقیه حالت‌ها از جمله برداشت پانوراما، تایم‌لمس و اسلوموشن دیده می‌شود. یک ردیف جلوتر به دکمه سوییچ بین دوربین اصلی و واید بر می‌خوریم و در مرکز بخش بالایی نیز هر بار با کمک هوش مصنوعی، نوع منظره (مواردی مثل خانه، گل، فضای سبز و...) تشخیص داده می‌شود.

در سوی دیگر و در ستون سمت چپ به ترتیب از بالا به پایین تنظیمات فلش، حالت‌های HDR (روشن، خاموش و اتوماتیک)، تایمر، حالت‌های تصویر در تصویر (عکس تکی، دوتایی با دوربین اصلی و سلفی و دوتایی با دوربین اصلی بزرگ و سلفی کوچک) و فعال کردن گزینه سوژه متحرک (Motion) قرار دارند.

در بخش عکاسی حرفه‌ای یا Pro این دوربین می‌توان پنج گزینه مختلف شامل تنظیمات رنگ سفید (White balance)، فوکوس دستی، عدد ISO (از 100 تا 3,200)، سرعت شاتر (از 1/4,000 تا 20 ثانیه) و میزان نورگیری (Ev) را تغییر داد. برای فعال کردن این مد به جز مراجعه مستقیم به تب Pro می‌توان دکمه شاتر را رو به بالا اسکرول نمود؛ یک اسکرول مشابه دیگر در این حالت، تنظیمات اعمال شده را ریست می‌کند. با یک‌ بار کشیدن شاتر رو به پایین رینگ تنظیمات پنهان می‌شوند و با تکرار این حرکت، می‌توان از منوی Pro خارج شد. در این مد همچنین امکان برداشت تصویر در حالت RAW با فرمت DNG نیز وجود دارد که با وجود حجم بسیار بالاتر نسبت به یک تصویر فشرده JPG عادی، امکان ایجاد تغییرات گسترده روی تصویر با کمک نرم‌افزارهای ویرایش عکس را فراهم می‌آورد.

با انتخاب گزینه پرتره چندین حالت افکت بوکه ارائه می‌شود که Zeiss Swirl ،Zeiss Mode و Zeiss Smooth، گزینه‌‌های متمایز آن را تشکیل می‌دهند و هریک از ترکیب متفاوتی برای محو کردن پس‌زمینه بهره می‌برند. درجات محو شده‌گی تصویر در هریک از این حالت‌ها نیز قابل تغییر بوده و بدین‌منظور یک اسلایدر بالای هر حالت در نظر گرفته شده است.

باتری گوشی نوکیا 7.2

نوکیا 7.2 به یک باتری 3500 میلی‌آمپر مجهز شده است. ما آزمایش‌های معمول خود را برروی باتری این تلفن انجام دادیم که نتایج خوشایندی حاصل نشد. هرچند که این نتیجه خیلی بد نبود. این تلفن در هنگام پخش ویدیو تا 9 ساعت و 41 دقیقه روشن می‌ماند که نتیجه ضعیفی محسوب می‌شود. سایر تلفن‌های دارای پنل OLED در این آزمایش به راحتی تا 15 ساعت دوام می‌آورند.

نتیجه آزمایش وبگردی با اینترنت وای‌فای در مقایسه با سایر تلفن‌های هم‌رده کمی بهتر بود، اما هنوز هم پایین‌تر از میانگین متوسط ما است. نوکیا 7.2 در این آزمایش 21 ساعت و 10 دقیقه روشن ماند.

اگر از تلفن خود در اکثر مواقع برای مکالمه استفاده می‌کنید، نوکیا 7.2 برای شما مناسب است. این تلفن در آزمایش مکالمه تقریبا تا 27 ساعت دوام آورد که نتیجه خوبی است.

به طور کلی، نوکیا 7.2 آزمایش‌های وب‌سایت GSMArena را با میانگین 69 ساعت (با آزمایش حالت استندبای) گذراند.

نتیجه گیری

در آخر میخواهیم برخی از ویژگی های Nokia 7.2 را معرفی کنیم که در بررسی جایی نداشت. بیشتر این ویژگی ها تنها نکاتی است که تنها نیاز به ذکر دارند.
-  پورت شارژر تعبیه شده در زیر دستگاه از نوع USB-C است و این نکته بسیار مهمی است. رفته رفته این ویژگی در دستگاه های ارزان قیمت هم دیده میشود و اینکه نوکیا آن را در محصول خود جای داده چیز خوبی است.
-  سرعت اثر انگشت بخش پشتی بسیار بالاست. البته این روز ها که سنسور های زیر نمایشگر مد شده اند ممکن است این سنسور های کلاسیک از مد افتاده به نظر برسند ولی از لحاظ کارایی، اسکنر های قبلی بسیار بهتر هستند.
-  اگر از آن دسته کسانی هستید که موسیقی بخش مهمی از زندگیتان است، وجود جک هدفون 3.5 میلی متری در این دستگاه بسیار خوشحالتان خواهد کرد.
-  زیر نوکیا 7.2، فقط یک اسپیکر تعبیه شده است که حجم و کیفیت خوبی دارد ولی ای کاش نوکیا در بخش بالایی هم بلندگویی قرار میداد تا کاربر بتواند از صدای استریو لذت ببرد.
-  در طول مدتی که این دستگاه را تست میکردیم، متوجه مشکل عجیبی شدیم و آن عملکرد پر از خطای چرخش صفحه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی نوکیا 7,2 ,خرید نوکیا 7,2 ,قیمت نوکیا 7,2 ,مشخصات نوکیا 7,2 ,گوشی نوکیا 7,2, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 66 تاريخ : دوشنبه 3 آذر 1399 ساعت: 18:26


بررسی اپل واچ سری 6

اپل واچ 6 در درجه اول برای کسانی است که به دنبال خرید مدل برتر هستند. قیمت آن 379 پوند است اما با نسخه های لوکس هرمس می توانید تا 1،449 پوند هم خرید کنید. با این حال ، از آنجا که بسیاری از به روزرسانی ها در watchOS 7 گنجانده شده است ، هر کسی که دارای سری 5 یا 3 باشد می تواند به بیشتر ویژگی های جدید مانند تنظیمات خانواده ، مسیرهای چرخه (هنگامی که در انگلستان ظاهر می شوند) و ردیابی خواب دسترسی داشته باشد ، بنابراین مگر اینکه چیزهای جدید منحصر به سری 6 را بخواهید ، در مورد ارتقا دارندگان فعلی، نکته کمی وجود دارد.
مگر اینکه شما مالک سری 3 باشید و یک برنامه ECG بخواهید که قبلاً فقط در 5 بود. برای صاحبان سری 5 ، اپل با افزودن حسگر اکسیژن خون و تراشه U1 باعث هیجان زدگی شما می شود تا متقاعد شوید و آن را ارتقا دهید.
 سرانجام ، اگر احساس می کنید که Watch شما کند شده است ، بنابراین باید تراشۀ S6 را عوض کنید. برای این کار شما 110 پوند بیشتر از هزینه مدل ردۀ دوم یعنی Watch SE پرداخت می کنید.

بررسی اپل واچ سری 6

قابلیت کنترل خون

این ساعت هوشمند مجهز به سیستم هوشمند کنترل اکسیژن خون است و قابلیت حساب کردن سطح اکسیژن خون  در کمتر از ۱۵ ثانیه را دارد. این قابلیت که SpO2 نیز شناخته می‌شودف برای کودکان نیز قابل اجرا است. اپل واچ سری ۶ با این ویژگی قادر است تا به طور مداوم سطح اکسیژن خون کاربر را اندازه‌گیری کند و این قابلیت برای زمانی که ورزش می‌کنید، بسیار کاربردی است.

برای مثال، هنگامی که در حین ورزش کردن و یا سایر فعالیت‌ها، دچار افت سطح اکسیژن در خون شوید، اپل واچ سری ۶ به شما هشدار خواهد داد.

 

قدرت سخت افزاری

اپل واچ سری 6 هر چند که از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با سری 4 و5 ندارد، اما از لحاظ کاربردی و قدرت سخت افزاری بسیار بهینه‌تر و کاربردی‌تر از قبل شده است.

این ساعت هوشمند جدیدترین محصول شرکت اپل است که با پردازنده S6 تولید شده و از لحاظ قدرت پردازشی و مصرف باتری بهینه سازی‌های ویژه‌ای داشته است و می‌تواند به‌عنوان یک همراه هوشمند، همیشه آماده کار برای شما باشد.

بهینه سازی عمر باتری باعث شده تا اپل واچ سری 6 بتواند برای مدت زمانی طولانی‌تر در حالت Always-On display روشن بافی بماند. همچنین باتری اپل واچ جدید می‌تواند به‌صورت سریع‌تر شارژ شود و محدودیت‌های مربوط به زمان شارژ را بردارد. 

 

قابلیت ردیاب خواب

این ویژگی جزء مواردیست که در سیستم عامل watchOS 7 به ساعت‌های هوشمند اپل اضافه شده است. شما می‌توانید با بروز رسانی سیستم عامل اپل واچ خود از این قابلیت بهره‌مند شوید. ویژگی ردیابی خواب در ساعت‌های هوشمند اپل هنوز به پختگی کامل در مقایسه با رقبایی مثل Fitbit نرسیده اما در همین مرحله نیز به خوبی عمل می‌کند.

این قابلیت با ارائه‌ی یک برنامه منظم برای خواب و عنوان فواید خوابیدن به موقع باعث اصلاح عادات غلط در سبک زندگی شما می‌شود. بسیاری از کاربرانی که از ویژگی ردیابی خواب استفاده کردند آن‌ را موثر و کارآمد دانستند. همچنین این قابلیت، می‌تواند شب‌ها با نزدیک شدن به زمان خواب با آلارم شما را مطلع کند و چالشی تحت عنوان 7 ساعت خواب در روز نیز دارد.

باتری اپل واچ سری 6

شارژدهی و باتری نقطه ضعف بزرگ این ساعت هوشمند است زیرا که باتری اپل واچ سری جدید نیز مانند قبل تنها ۱۸ ساعت ماندگاری دارد و این آمار جالبی نسبت به رقبایش نیست و با روشن کردن GPS و انجام فعالیت‌های دیگر این زمان از ۱۸ ساعت کمتر هم می‌شود.

اما نکته مثبت آن این است که سرعت شارژ باتری اپل واچ افزایش پیدا کرده و در عرض ۹۰ دقیقه شارژ کامل می‌شود. در صورتی که اپل واچ نسل ۵ برای شارژ کامل ۲ ساعت زمان می‌برد.

نتیجه گیری

درست است که فرق زیادی بین اپل واچ 5 و 6 وجود ندارد، اما سنسور کنترل اکسیژن خون می‌تواند یک ابزار مفید برای شما باشد، مخصوصا زمانی که بر روی موضوعی مانند اهمیت آگاهی شما درباره سلامت شخصی تاکید می‌کند.

باید از چیزهایی مانند نرم‌افزار خوب این ساعت و حتی طراحی باریک سری 6 تشکر کرد، اما باز هم اپل فقط سعی می‌کند سیستم ساعت هوشمند خود را آپدیت ‌کند. همچنین باید اشاره کرد که به نظر می‌رسد کاربران اهمیتی نمی‌دهند که اپل اولین شرکتی باشد که یک مشخصه را در ساعت خود قرار می‌دهد و تنها موضوعی که برای آنها اهمیت دارد راحتی این اسمارت واچ است.

در اینجا موضوع رقابت از قبل مهم‌تر شده است. سامسونگ گلکسی واچ 3 (Samsung Galxy Watch 3) و فیت بیت سنس (Fitbit Sense) از جمله ساعت‌های هوشمندی هستند که مجهز به سنسور الکتروکاردیوگرام و کنترل اکسیژن خون شده‌اند. حتی باید گفت که اپل واچ اس ای با قیمتی کمتر از اپل واچ 6 عرضه شده است و تقریبا شبیه آن است. برای خرید اقساطی محصولات اپل کلیک کنید.

اما باز هم این ساعت زیبایی و طراحی خاص خود را دارد.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی اپل واچ 6 ,خرید اپل واچ 6 ,قیمت اپل واچ 6 ,مشخصات اپل واچ 6 ,خرید اقساطی اپل واچ 6, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 72 تاريخ : دوشنبه 3 آذر 1399 ساعت: 0:13

گوشی ایفون 11 پرو مکس

 

طراحی جدید، دوربین بهتر، پردازنده قدرتمند تر، سیستم عامل جدید، اسپیکر بهبود یافته و نمایشگر روشن تر. این ها تغییراتی هستند که آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به خود دیده اند تا به عنوان جدید ترین پرچمدار اپل در سال 2019 معرفی شوند. اما یک تغییر دیگر در آیفون های جدید ایجاد شده است که مربوط به شارژدهی باتری می باشد و به نظر می رسد که این تغییر در کنار دوربین سه گانه به عنوان شاخص ترین پیشرفت های این دو گوشی در مقایسه با نسل قبلی به شمار خواهد آمد. گذشته از این موارد، این اولین باری است که اپل از پسوند “پرو” برای آیفون استفاده می کند و به نوعی با این پسوند نشان می دهد که iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max تجربه ای حرفه ای در تمام زمینه ها را در اختیار خواهد گذاشت. اما اینکه آیا تغییرات ایجاد شده ارزش هزینه کردن دارند و عملکرد گران ترین پرچمدار اپل در دنیای واقعی چگونه است را در ادامه با بررسی آیفون 11 پرو مکس پاسخ خواهیم داد. همراه ما باشید. برای اطلاع از قیمت ایفون 11 پرو مکس کلیک کنید.

بررسی ایفون 11 پرو مکس

طراحی

ظاهر این گوشی به نحوی است که انگار می‌گوید «هی اندروید، با من در بیافت!» سه لنز دوربین به قدری بزرگ هستند که احساس می‌کنید قرار است کار خارق‌العاده‌ای انجام دهند. ظاهر شیشه‌ای مات پنب پشتی در مقایسه با ظاهر براق و مستعد به لک افتادن گوشی‌هایی مانند گلکسی نوت 10 و P30 Pro هوآوی کاملا جدید حس می‌شود.

می‌توانید به راحتی متوجه شوید چرا این گوشی به مدل استاندارد آیفون 11 حسودی می‌کند، چون برادر کوچک‌تر آن در 6 رنگ و پرو مکس در 4 رنگ ساخته شده‌اند.پنل جلو این گوشی کاملا شبیه به آیفون ایکس اس مکس است. بریدگی بالای نمایشگر که داخل آن دوربین فیس آی‌دی TrueDepth قرار گرفته است، همچنان بزرگ است ولی به آن عادت می‌کنید.ابعاد این گوشی 6.2 در 3.06 در 0.32 اینچ و با وزن 226 گرم است تا در مقایسه با نسل قبلی خود ضخیم‌تر و سنگین‌تر باشد. گلکسی نوت 10 نیز از غول اپل سبک‌تر و باریک‌تر است.

اپل ادعا می‌کند پنل جلو و عقب این گوشی در مقایسه با سایر گوشی‌های هوشمند با سخت‌ترین شیشه مورد حفاظت قرار گرفته است. گرچه تست سقوط آیفون 11 از فاصله 1 متری باعث شکسته شدن آن شد، بنابراین استفاده از قاب محافظ را توصیه می‌کنیم.همچنین برخی از کاربران نسبت به خراش افتادن ساده نمایشگرهای گوشی خود شاکی بودند، ما مشکل خاصی نداشتیم ولی اگر نگران هستید می‌توانید یک محافظ صفحه نمایش خوب بخرید.این گوشی با دریافت گواهینامه IP68 تا عمق 4 متر آب به مدت 30 دقیقه دوام می‌آورد (2 متر بیشتر در مقایسه با iPhone XS Max).

نمایشگر و کیفیت صدا

اگر بین انتخاب آیفون 11 و 11 پرو مکس شک دارید آن‌ها را با همدیگر بیرون نیاورید، چون متوجه تفاوت عظیم میزان روشنایی نمایشگر خواهید شد. نمایشگر سوپر رتینا XDR مدل پرو مکس حتی از نمایشگر گلکسی نوت 10 پلاس نیز روشن‌تر است.متوسط میزان روشنایی این پنل نمایش 761 نیت است که آن را با نتیجه 652 نیت آیفون 11 و 686 نیت گلکسی نوت 10 پلاس مقایسه کنید تا بهتر متوجه حرف ما شوید.

اما اگر بخواهیم از نظر رنگ مقایسه کنیم محصول اپل پوشش رنگی sRGB برابر با 118.6 درصد دارد که این مقدار در غول سامسونگ به 124.6 درصد و OnePlus 7 Pro به 180 درصد می‌رسد.از نظر دقت رنگی، نمایشگر آیفون 11 پرو مکس امتیاز DeltaE برابر با 0.28 (0 به معنای کامل است) را ثبت کرد. امتیاز عالی است ولی نوت 10 پلاس (0.25) و وان پلاس 7 پرو (0.18) از این نظر بهتر هستند.

کیفیت صدای این گوشی واضح است چون بلندگوهای این گوشی حالا از کیفیت صدای فضایی با Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند.

دوربین

کمپانیapple در تولید دوربین محصولات iphone در سال‌های اخیر پیشتاز بوده  و از دوربین‌ها و لنزهای بسیار و باکیفیتی به این منظور استفاده کرده است اما در طراحی دوربین‌های iphone11 pro max سنگ تمام گذاشته این دوربین‌های سه‌گانه شامل یک لنز wide، یک لنز telephoto با زوم x2 و گشودگی دیافراگم بیشتر و یک لنز ultra wide با گسترش زاویه دید 120 درجه‌ای است و هرسه دوربین کیفیتی معادل با 12Mpixel دارند که این دوربین‌را به یکی از بهترین دوربین‌های اسمارت فون موجود مبدل ساخته است.

شاید شما درحال فیلمبرداری با دوربین معمولی wide باشید اما iphone11 pro max این قابلیت را دارد که به صورت خودکار با توجه به موقعیت سوژه بهترین لنز را برای فیلمبرداری انتخاب کند و به صورت خودکار با همان لنز فیلمبرداری نماید. شما با وجود دقت touch بسیار بالا می‌توانید به راحتی حالت‌های دوربین را تغییر داده و تصاویری فوق‌حرفه‌ای، باکیفیت و باب طبع خود را به ثبت برسانید و خاطره‌سازی کنید. یکی دیگر از پیشرفت‌هایی که در دوربین iphone11 pro max شاهد آن بودیم، بهبود کیفیت حالت شب آن است که به صورت هوشمند عمل کرده و به محض تشخیص سطح روشنایی زیر 10lux، به صورت اتوماتیک روی حالت شب تنظیم می‌شود که از نظر ثبت تصاویر واضح و واقعی در این حالت، یک سر و گردن از باقی پرچمداران مانند galaxy note10 plus، بالاتر است. این سیستم دوربین از تکنولوژِی HDR هوشمند نیز بهره‌برده تا سوژه‌ها  را با دقت بالا و ریزترین جزئیات موجود به تصویر بکشد. یکی دیگر از فناوری‌های نوین بکارگیری شده در دوربین iphone11 pro ، deep fusion است که امید است در آینده ارتقاء یابد. این تکنولوژی مکانیسمی شبیه به HDR معمول دارد به طوری که تصاویر را تحت شرایط تابش نور زیاد، متوسط و کم ثبت می‌نماید و با ترکیب پیکسلی آنها یک تصویر خروجی با بهترین جرئیات و وضوح و با حداقل نویز تحویل می‌دهد. این فرآیند ازطریق هوش مصنوعی که استفاده از آن به تازگی درگجت‌های هوشمند رایج شده انجام پذیر می‌باشد.

باتری گوشی ایفون 11 پرو مکس

اپل به یکی از شکایات مربوط به گوشی آیفون XS Max رسیدگی کرده است تا در iPhone 11 Pro Max از باتری بزرگ‌تری استفاده کند.به لطف تراشه کارآمدتر A13 و همچنین نمایشگر بهتر، ماندگاری شارژ باتری این گوشی از نسل قبلی یک ساعت بیشتر است.

در حالی که باتری آیفون ایکس مکس در تست‌های ما 10 ساعت و 38 دقیقه دوام آورد، این امتیاز برای نسل جدید به 11 ساعت و 54 دقیقه رسید.در مورد سرعت شارژ باید بگوییم اپل در نهایت یک شارژ سریع در جعبه فروش قرار داده است. ولی متاسفانه این شارژر تنها 18 وات است تا سرعت شارژ این غول آمریکایی در حد میان‌رده‌های چینی و سامسونگ باشد.شارژ گوشی پس از 30 دقیقه از 0 به 48 درصد می‌رسد که در مقایسه با آمار 65 درصد نوت 10 پلاس با شارژر 25 وات و 60 درصد وان پلاس 7 پرو با شارژر 40 وات به مراتب کمتر است.

سخن پایانی

بدون شک آیفون 11 پرو مکس بهترین آیفونی است که تا امروز عرضه شده و اگر کاربری باشید که با قیمت زیاد و البته اکوسیستم تقریبا بسته و محدود اپل مشکلی نداشته باشید این گوشی می‌تواند بهترین انتخاب شما در بازار به حساب بیاید.

در این آیفون با وجود اینکه طراحی تفاوت زیادی با نسل قبل ندارد و وزن زیاد یکی از معضلات آن است اما هنوز هم می‌توانید حس کاملا لوکسی را تجربه کنید و اگر به دنبال گوشی هوشمندی هستید که علاوه بر لوکسی امکانات جذابی برای دوربین در کنار کیفیت خوب تصاویر ثبت شده داشته باشد این آیفون می‌تواند به انتخاب خوبی برای شما تبدیل شود. برای اطلاع از قیمت گوشی های جدید بازار کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی ایفون 11 پرو مکس ,خرید ایفون 11 پرو مکس ,قیمت ایفون 11 پرو مکس ,مشخصات ایفون 11 پرو مکس ,گوشی ایفون 11 پرو مکس, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 68 تاريخ : يکشنبه 2 آذر 1399 ساعت: 21:29